برگزاری دوره تخصصی طراحی محصول برای تولید کنندگان نساجی سنتی استان گلستان

معاون صنایع دستی استان گلستان از برگزاری دوره تخصصی طراحی محصول برای هنرمندان نساجی سنتی با هدف اصلاح طراحی محصولات نساجی سنتی در شهرستان گرگان و در آینده در سایر شهرستان ها خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی استان گفت: با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته توسط کارگروه آموزش صنایع دستی استان با هدف اصلاح طراحی محصولات نساجی سنتی , دوره تخصصی طراحی محصول برای هنرمندان نساجی سنتی در شهرستان گرگان برگزار شد و در سایر شهرستان های استان نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که ابریشم بافی و جاجیم بافی از زیر گروه های رشته نساجی سنتی است، گفت: این هنر توسط زنان منطقه بافته می شود و بیشترین تولید ابریشم بافی در استان در شهرهای رامیان ،مینودشت،روستاهای اطراف کلاله از جمله پیش کمر،عزیزآباد،اجن یلی انجام می گیرد.

حاجی ابراهیمی افزود: جاجیم نیز در برخی از مناطق استان از جمله شهرستانهای گرگان ، کردکوی و روستاهای تابعه از جمله روستای زیارت، شاهکوه،چهارباغ،بالاجاده و... تولید می شود.

معاون صنایع دستی استان گلستان گفت: با توجه به تاریخچه نساجی سنتی ، آن را می توان یکی از قدیمی ترین منسوجات دستباف ایرانی دانست که ریشه در تاریخ این سرزمین داشته و از جمله رشته های بومی و قابل توجه استان است.

وی گفت:  حفظ این رشته از لحاظ درآمدزایی برای خانواده ها و ایجاد اشتغال برای زنان و دختران روستایی حائز اهمیت است و رفع موانع و مشکلات تولید کمک شایانی به توسعه و ترویج این هنر صنعت می کند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1397122641

برچسب‌ها