میزبانی متفاوت موزه ملی ایران از بازدیدکنندگان در پنجمین روز از بهار 1398

موزه ملی ایران در پنجمین روز از بهار1398 با شکوه تر از روزهای قبل به استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی رفت.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، ورودی موزه ایران غرق در شادی کودکانی بود که سعی داشتند ننه سرما را ازخواب زمستانی بیدارکرده و مژده آمدن عمونوروز را به وی بدهند.

 این برنامه با هدف پاسداشت آیین نوروزی، آشنایی کودکان با شخصیت های باستانی نوروز همچنین ایجاد فضایی شاد و مهیج برای کودکان در فضای ورودی موزه ایران باستان برگزار شد.

 کودکانی که با خانواده هایشان برای بازدید از موزه آمدند شاهد برگزاری نمایش عروسکی بودند که همراه با سازهای سنتی ایرانی و حضور شخصیت های دوست داشتنی نمایش: عمو نوروز- حاجی فیروز- ننه سرما اجرا می شد. این نمایش به همت گروه هنر و ادبیات کودک کاکوتی برگزار شد.

 سید رحمت‌الله رئوف حنان مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری نیز در این روز میهمان موزه ملی ایران بود.

جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران، سید رحمت الله رئوف را برای بازدید از موزه ها و نمایشگاه های موزه ملی ایران به ویژه نمایشگاه \"هنر سرزمین هلند\" و نمایشگاه \"چهاردهه کشفیات باستان شناسی ایران\" همراهی کرد.

 نوروزگاه اقوام ایرانی نیز حرکات موزون محلی شهرکرمانشاه و خراسان رضوی را در این روز بارانی و بهاری، در زیر طاق موزه ایران باستان برای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی اجرا کردند.

 موزه ملی ایران همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۹ الی ۱۹ پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1398010633

برچسب‌ها