اجرای موفق جشنواره‎های نوروزی در آبادان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: با همکاری ارگان‎های مختلف، جشنواره‎های نوروزی تدارک دیده‎شده شهرستان برای گردشگران با موفقیت اجرایی شد.

 

به گزارش رمیراث آریا به نقل از وابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان جمال عامری‎نسب امروز پنج‎شنبه 15 فروردین ‎98 افزود: خوشبختانه طی ایام نوروز توانستیم با هدف معرفی ظرفیت‎های شهرستان، عمده برنامه‎هایی که برای گردشگران و مسافران نوروزی تدارک دیده بودیم را به خوبی اجرایی کنیم.

او در ادامه به برگزاری جشنواره‌های نوروزی در سطح آبادان اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف برپایی این جشنواره‎ها در ایام نوروز به تصویر کشیدن ظرفیت‎های گردشگری شهرستان بود که این مهم با همکاری منطقه آزاد اروند و شهرداری محقق شد و غالب گردشگران از برنامه‎های اجرا شده ابراز رضایت داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان با بیان این‎که جشنواره‎های نوروزی آبادان به صورت شبانه در پارک 17 هکتاری و ذوالفقاری برگزار شدند گفت: اجرای نمایش‎های کودک و رقص‎های محلی اقوام بختیاری، خراسان شمالی و عرب از جمله برنامه‎هایی بود که برای گردشگران به صورت زنده به نمایش درآمد.

وی برپایی سیاه‎چادرهای اقوام بختیاری، خراسان شمالی و عرب به همراه معرفی غذاها، آداب و رسوم و لباس‎های محلی این اقوام را از دیگر برنامه‎های اجرا شده طی ایام نوروز برشمرد و گفت: در این جشنواره‎ها مسابقات آشپزی، طرح سوالات مذهبی، اجرای موسیقی زنده توسط فرید نظارت و محمد رنجبر و نیز پذیرایی از حضار با قهوه و چای نیز انجام که با استقبال گسترده گردشگزان و مسافران نوروزی همراه شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139801153

برچسب‌ها