پیگیر احداث موزه آب در شهر سرعین هستیم

مسوول موزه های استان اردبیل گفت: پیگیر احداث موزه آب در شهر سرعین هستیم که در این خصوص به همکاری اعضای محترم شورای شهر و شهردار سرعین نیاز داریم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، فردین عینی افزود: پیگیر احداث موزه آب در شهر سرعین هستیم که در این خصوص به همکاری اعضای محترم شورای شهر و شهردار سرعین نیاز داریم.

وی گفت: ایجاد این موزه از ماه‌های گذشته در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل بود که متاسفانه به دلیل عدم همکاری مجموعه مدیریت شهری سرعین بلاتکلیف مانده است.

مسوول موزه های استان اردبیل تصریح کرد: احداث موزه مي تواند نقش موثري در ماندگاري مسافرين در اين شهر توریستی داشته باشد و قرار بر اين بود تا مجموعه شوراي شهر یک قطعه زميني را به این منظور عملياتي كردن در اختيار اداره كل ميراث فرهنگي استان قرار دهد كه به دليل عدم اجرای تعهد شورای محترم شهر سرعین این امر منتفي شد. 

عینی ادامه داد: برنامه اداره كل ميراث فرهنگي استان اردبيل در مورد آبگرم گاوميش گلي نيز حفظ وضعيت فعلي و پيگيري و تكميل پرونده ثبت ملي اين مجموعه است.

وی اضافه کرد: در صورت تصمیم بر راه اندازي موزه مردم شناسی و آثار باستانی در شهرستان سرعین، تلاش اداره كل ميراث فرهنگي استان احداث موزه در يكي از روستاهاي حومه اين شهر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1398012412

برچسب‌ها