موزه جیرفت تا اطلاع ثانوی تعطیل است/ لغو تورهای گردشگری به مقصد جنوب کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تعطیلی موزه باستان‌شناسی جیرفت تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها اجرای کلیه تورهای گردشگری به مقصد مناطق جنوبی این استان تا 24 ساعت آینده لغو شده است.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه تا این لحظه بارندگی های اخیر خساراتی به بناهای تاریخی و محوطه های باستانی جنوب استان کرمان در پی نداشته است، اظهار کرد: اکیپی متشکل از نیروهای یگان حفاظت و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان به مناطق جنوبی اعزام شده اند تا در شرایط اضطراری وارد عمل شوند.

وی با تاکید براینکه موزه باستانشناسی شهر جیرفت در نزدیکی رودخانه هلیل رود قرار دارد، تصریح کرد: این موزه تا اطلاع ثانوی و تا زمان پایداری وضعیت جوی تعطیل خواهد بود.

فرخی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات ناشی از بارندگی ها اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان در آماده باش کامل قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398012516

برچسب‌ها