مردم برای حفاظت از میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری همکاری کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: مردم برای حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی با یگان حفاظت این اداره کل همکاری داشته باشند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی در آئین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در این راستا تلاش و همکاری سازمان های مردم نهاد می تواند مؤثر باشد.

وی افزود: تعامل با گروه های مختلف مردم و فعالان حوزه میراث فرهنگی در ارتقای کمی و کیفی حفاظت از مواریت فرهنگی و تاریخی تاثیر مستقیم دارد.

جوادی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در برخورد با قاچاقچیان و متخلفان حوزه میراث فرهنگی و تاریخی استان کوتاهی نخواهد کرد.

وی بیان داشت: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و واحد حقوقی این اداره کل در استان برابر قانون به منظور برخورد با هرگونه تخلف مرتبط با میراث فرهنگی آمادگی لازم را دارد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در حفاظت از میراث فرهنگی جزو استان های برتر کشور است.

سرهنگ پاسدار فضل الله برزویی اضافه کرد: تعامل و هماهنگی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با سایر یگان های انتظامی در سراسر استان و مجموعه این اداره کل مورد توجه فرمانده جدید این یگان باشد.

وی عنوان داشت: استفاده از توان نیروهای محلی، بسیج، شوراهای اسلامی، دهیاران و معتمدان برای تسریع در پیشبرد امور و موفقیت های مطلوب تر در دستور کار فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

برزویی اظهار کرد: رونق حوزه گردشگری و درآمدزایی از آن باعث تسریع در روند توسعه ای کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری امنیت در اماکن گردشگری، تفریحی و توریستی استان را با حساسیت بالا برقرار کرده است.

برزویی میراث فرهنگی و تاریخی را هویت هر سرزمین و یادگار پیشینیان اعلام و بیان کرد: جلوگیری از دستبرد و تعرض به این حوزه جزو اصلی ترین و جدی ترین وظایف جانشین فرماندهی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

فرمانده سابق یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در حدود 3 سال فعالیت در این یگان یکهزار و 311 قطعه انواع شیء میراث فرهنگی و تاریخی از قاچاقچیان و متخلفان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ پاسدار محسن زمانی عنوان کرد: در این مدت 136 نفر قاچاقچی و متخلف در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

وی یادآور شد: همچنین در این مدن بیش از 10 مورد انواع ادوات حفاری، 30 دستگاه فلزیاب و یک دستگاه بیل مکانیکی از قاچاقچیان و متخلفان میراث فرهنگی و تاریخی چهارمحال و بختیاری ضبط شده است.

فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حفاظت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، شرف و ناموس مردم در راس فعالیت های نیروی انتظامی قرار دارد.

سرهنگ پاسدار محمدرضا محمدی مقدم خاطرنشان کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از دستاوردها و مواریث فرهنگی و تاریخی استان به طور قاطع و جدی حفاظت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در این راستا یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان حوزه میراث فرهنگی و تاریخی کوتاهی نمی کند.

در این آئین سرهنگ پاسدار محمدرضا محمدی مقدم به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات سرهنگ پاسدار محسن زمانی فرمانده سابق و محمود ابراهیمی سرپرست این یگان قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398012814

برچسب‌ها