لوح ثبت خانه «محمد منصور فلامکی» اهدا شد

به مناسبت فرا رسیدن 29 فروردین، روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، لوح ثبت خانه محمد منصور فلامکی، در فهرست میراث ملی به او اهدا شد.

به گزارش میراث آریا، در این مراسم محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، مصطفی پورعلی سرپرست دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی و تعدادی از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی حضور داشتند.

خانه دکتر «محمدمنصور فلامکی» استاد پیشکسوت مرمت و معماری واقع در منطقه هفت تهران به عنوان یک اثر ملی اردیبهشت سال گذشته در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد.

لوح ثبت ملی خانه این استاد پیشکسوت مرمت و معماری از سوی محمد حسن طالبیان، امروز به او اهدا شد.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، هدف از ثبت خانه استاد فلامکی را ثبت هویت تاریخی و زنده نگه داشتن مواریث فرهنگی ذکر کرد و از شخصیت استاد فلامکی به عنوان استاد پیشکوست مرمت و معماری تجلیل کرد.

این بنای ملی سوم اردیبهشت 97 با شماره 31697 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید. خانه استاد فلامکی در خیابان عبدالکریم شریعتی منطقه هفت تهران مربوط به دوران پهلوی دوم است.

استاد فلامکی سال 1341 با درجه دکتری از دانشگاه ونیز ایتالیا فارغ التحصیل شده و در سال 47 مدرک تخصص در شهرسازی فنی را از دانشگاه میلان و در سال 48 مدرک تخصص در مرمت بناها و شهرهای تاریخی را از دانشگاه رم اخذ کرد.

استاد منصور فلامکی در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار رشته معماری کشور انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139801291

برچسب‌ها