کارگاه های آموزشی «حفاظت مردمی از میراث فرهنگی» به همت واحد حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از تاریخ 9 تا 11 اردیبهشت ماه در این مجموعه برگزار می شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این کارگاه های آموزشی با هدف آشنایی مردم با نحوه حفاظت و نگهداری آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور با تکیه بر نگاه تخصصی و آکادمیک کارشناسان این حوزه، به مدت 3 روز از ساعت 9 تا 17 در محل ضلع جنوبی کاخ اختصاصی نیاوران میزبان علاقه مندان می شود.

آموزش شیوه برخورد غیرتخریبی با آثار در موزه ها و محوطه های تاریخی در هنگام بازدید، آموزش شیوه های حفاظت و مرمت به کارشناسان و دانشجویان و همچنین آشناسازی عموم با تنوع زیستی باغ نیاوران از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه های آموزشی است.

ایستگاه مشاهده پرندگان با دوربین ها و تلسکوپ های تخصصی به همراه نمایش فیلم از تنوع زیستی باغ نیاوران، کارگاه فرش با محتوای رنگرزی الیاف، طراحی نقش فرش و همچنین بافت و مرمت فرش، آموزش کاربرد تست ترموگرافی و نشتی در حفاظت و نگهداری، کارگاه مرمت نقاشی رنگ روغن روی بوم، بافته، کاغذ و صحافی و همچنین کارگاهی با موضوع آثار تاریخی از دریچه میکروسکوپ از جمله فعالیت های این رویداد سه روزه است.

همچنین در بخش دیگر این برنامه، کارگاه آموزش مرمت سفال، تور تنوع زیستی باغ نیاوران، نمایش عروسکی پشت دار قالی با موضوع معرفي آسيب هاي انساني و کارگاه \"با میکروسکوپ به آثار تاریخی نگاه كنيم\" ویژه کودکان اجرا می شود.

شرکت در این کارگاه های آموزشی برای کودکان، دانشجویان، مجموعه داران، موزه داران، مرمتگران و عموم علاقه مندان آزاد بوده و افراد جهت حضور در این کارگاه ها می توانند از تاریخ 9 تا 11 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 17 به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی این مجموعه به شماره 22282020 تماس حاصل فرمایند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 139802038

برچسب‌ها