«گاه‌نگار قصر گلستان» در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

کتاب «گاه‌نگار قصر گلستان» به اهتمام همایون خداداد و فائزه امین‌دهقان از سوی نشر پرنده انتشار یافت و در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، «گاه‌نگار قصر گلستان» با رویکردی مستند در ساختاری زمان‌بندی‌شده به ارائه گزارش‌های تاریخی درخصوص تاریخچه ارگ سلطنتی قاجار می پردازد و پس از کتاب  «راهنمای ارگ سلطنتی قاجار» نوشته یحیی ذکاء، دومین اثری است که به صورت تخصصی به معرفی تاریخچه کاخ گلستان پرداخته است و مجموعه رویدادهای تاریخی را مدون، مستند، بدون دخل و تصرف در متن و نثر از زوایای مختلف پوشش می‌دهد.

این گزارش‌ها از میان هزاران برگ خاطرات، روزنگار، روزنامه و کتاب، انتخاب و در ساختاری زمانبندی شده تدوین  شده است.

از ویژگی های این اثر می‌توان به تمرکز رویدادها بر مبنای کارکرد بناهای ارگ سلطنتی قاجار و حفظ توالی تاریخی گزارش‌ها اشاره داشت که در شش فصل: ارگ سلطانی، معابر ارگ و سردرها، دیوانخانه مبارکه، عمارات و باغ سلطانی، حرم خانه و منضمات مورد دسته بندی قرار گرفته است.

فتوگرافخانه بخش دیگر و انتهایی کتاب است که آلبومی از تصاویر منتخب تاریخی از ارگ سلطنتی را در برمی‌گیرد.

«گاه نگار قصر گلستان» به همت دفتر پژوهش کاخ گلستان تدوین و از سوی نشر پرنده در شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۳۳۰ صفحه و به بهای ۵۰۰۰۰ تومان به بازار نشر عرضه شده است و در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان تاریخ و فرهنگ ایران قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398021123

برچسب‌ها