بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه بیرجند

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور در بازدید از مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه بیرجند گفت: «بیرجند مرکز خراسان جنوبی پاکیزه‌ترین شهر کشور است.»

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست  همراه با معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان از مجموعه جهانی باغ  و عمارت اکبریه بیرجند دیدن کرد.

در این بازدید که عصر دیروز جمعه 20 اردیبهشت 98 انجام شد، عیسی کلانتری گفت: «بیرجند پاکیزه ترین شهر کشور است که نشأت گرفته از فرهنگ چند صد ساله مردم این شهر است و از آن به عنوان یک برند برای بیرجند نام برد.»

او افزود: «این فرهنگ غنی بیرجند را به تمیزترین شهر هم تبدیل کرده است و با سیر در خیابان های شهر هیچ گونه پسماند و زباله ای را به چشم نمی توان دید که این مهم برخلاف بسیاری از شهرها است.»

عمارت و باغ اکبریه، یکی از بنا‌های تاریخی شهر بیرجند است که در دوره قاجاریه در دو طبقه ساخته شد. این باغ در تاریخ ۲خرداد ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. همچنین در نشست سی و پنجم یونسکو در سال ۲۰۱۱میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از تالاب کجی نمکزار که یکی از نقاط دیدنی و مستعد برای جذب گردشگر استان  است. در شهرستان نهبندان نیز دیدن کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398022110

برچسب‌ها