جلسه شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی با بررسی چهار طرح اجرایی و میراثی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلسه شورای فنی این اداره کل با حضور مدیرکل، معاونان، کارشناسان فنی و مجریان و مشاوران مرتبط با پروژه‌های مدنظر برگزار شد و چهار طرح پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، طرح پیشنهادی تجدید بنا و توسعه بقعه روستای نظام آباد شهرستان نقده که متولی آن اداره کل اوقاف است در دستورکار قرار گرفت، با توجه به اینکه بقعه مذکور روی تپه ای باستانی قرار دارد مقرر شد کارشناسان باستان شناسی، از محل بازدید خواهند کرد و درصورتی که مغایر با ضوابط تپه های ثبتی نباشد، مجوز لازم داده می شود.

دومین دستور کار این جلسه، بررسی طرح توسعه و تعریض جاده ترانزیتی خوی به رازی بود که با توجه به اینکه این جاده در مجاورت تعدادی ابنیه تاریخی از جمله کاروانسرای شاه عباسی است که مقرر شد تیمی از کارشناسان باستان شناسی و مرمت اداره کل از محل بازدید  و پاسخ لازم را اعلام کنند.

طرح مطالعات مستندنگاری مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، دیگر دستور کار این جلسه بود که پس از بررسی نقشه های طرح، تصمیم بر این شد تا مهندس مشاور پروژه، نواقص آن را تکمیل و برای بررسی نهایی به این اداره کل ارائه دهد.

چهارمین دستور کار شورای فنی، موضوع طراحی و اجرای جداره سازی بخشی از ساختمان دادگستری ارومیه واقع در میدان انقلاب (ایالت) بود که از سوی دادگستری و شهرداری ارومیه پیشنهاد و ارائه شده است. از آنجایی که طرح پیشنهادی، ابهاماتی با ضوابط بافت های تاریخی داشت لذا مقرر شد تا موضوع از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور استعلام شود.

شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با محوریت تطبیق طرح‌های عمرانی با ضوابط میراثی به صورت موردی با حضور کارشناسان ذیربط در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1398022437

برچسب‌ها