به‌مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی، نمایشگاهی با عنوان «نقشستان بلوچ، روایتی نو از نقش و سنت» در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، کاخ اختصاصی نیاوران همسو با شعار شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) در سال جاری با عنوان «موزه ها به مثابه کانون های فرهنگی: آینده سنت ها» اقدام به برگزاری نمایشگاه «نقشستان بلوچ، روایتی نو از نقش و سنت» نموده است.

در این نمایشگاه در کنار نمایش مجموعه ای زیبا از جامه های فاخر با تزئینات و نقوش سوزن دوزی بلوچی از گنجینه موجود در کاخ اختصاصی نیاوران، به معرفی و نمایش سبکی نو و مدرن در طراحی و ساخت انواع زیورآلات بلوچی دست ساز از مجموعه هنری مریم مقیسه هنرمند جوان کشور پرداخته می شود.

همچنین در بخش دیگر این نمایشگاه، آثاری با نقوش برگرفته از المان های نقش بسته بر روی سفالینه های هفت هزار ساله کلپورگان به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه در محل نیم طبقه کاخ اختصاصی نیاوران برپا خواهد شد و همزمان با برگزاری این رویداد، درب راهروی نیم طبقه این کاخ نیز به روی مردم گشوده می شود.

نمایشگاه «نقشستان بلوچ» روز جمعه 27 اردیبهشت  در ساعت 15 گشایش می یابد و تا 3 خرداد میزبان هنردوستان است.

علاقه مندان برای بازدید از این آثار می توانند از ساعت 9 تا 17 به کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398022530

برچسب‌ها