کتاب «طبیعت میراث‌فرهنگی و فرهنگ میراث طبیعی» منتشر شد

کتاب «طبیعت میراث‌فرهنگی و فرهنگ میراث طبیعی: چشم‌اندازهای شمالی تحت حاکمیت‌های متضاد» توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به‌چاپ رسید.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این کتاب توسط کنت آر. اولوینگ استاد گروه برنامه ریزی چشم انداز در دانشگاه علوم زیستی آلنارپ سوئد و دیوید لوونتال استاد بازنشسته گروه جغرافیای کالج دانشگاهی لندن نوشته و توسط مسعود تقوی زواره ترجمه شده است.

مقالات « طبیعت به عنوان یک میراث ؛ مطالعه موردی سوئد» ، «میراث فرهنگی منطقه ای در برابر میراث ملی در عرصه های ملی مورد اختلاف اسکانیا» ، «چشم انداز طبیعی و فرهنگی میراث ایالت فریزلند شمالی» ، «ارتباط میراث استونی –مردم ، گذشته و مکان ؛ شبه جزیره پاکری» ، «ایجاد میراث ؛ در تولید و ساخت یک میراث چشم انداز شخصی و کارآمد »و «میراث طبیعی و فرهنگی» محتوای کتاب «طبیعت میراث فرهنگی و فرهنگ میراث طبیعی» را تشکیل می دهند.

این کتاب در ابتدا به عنوان شماره ویژه مجله بین المللی مطالعات میراث منتشر شده که مقالات آن نحوه تغییر نیازها و هویت ها را نشان می دهد که این تغییرات به طور مداوم تصورات از طبیعت ، فرهنگ و میراث را در سرزمین های شمالی اسکاندیناوی شکل می دهد.

در مقدمه این کتاب به نگارش  کنت آر. اولوینگ آمده است نتیجه ای که از خواندن این مقالات بدست آورده ام آن است که ماهیت میراث فرهنگی عمدتا ملی بوده و یا همانند نمونه دریای وادن بین المللی است واز سوی دیگر درک میراث طبیعی به عنوان تعریف فرهنگ تا حد زیادی یک درک محلی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398030813

برچسب‌ها