افزایش صادرات صنایع‌دستی با تبلیغات و معرفی میسر می‌شود

یک صادرکننده صنایع دستی گفت: «افزایش صادرات صنایع‌دستی نیازمند معرفی و تبلیغات مناسب است.»  

فرج فرهادیان صادرکننده صنایع دستی در گفت‌وگو با میراث آریا افزود: «صنایع دستی ایران در کشورهای خارجی به ویژه در میان مردم کشورهای اروپایی علاقه مندان بسیاری دارد، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تبلیغات و مرعفی هر چه بیشتر هنرهای سنتی کشورمان در سایر کشورهاست.»

او تصریح کرد: «ما در حال حاضر صادرات صنایع دستی به کشورهای اروپایی را داریم اما متاسفانه تحریم‌ها مشکلاتی را برای صادرات به وجود آورده است، بانک ها حساب هایی را که با ایران ارتباط دارند مسدود می کنند و اجازه فعالیت به ما نمی دهد.»

او افزود: «خوشبختانه معاونت صنایع دستی در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان صنایع دستی داشته است، اما به دلیل محدود بودن امکانات و منابع مالی برخی مشکلات و موانع رفع نشده است.»

فرهادیان اضافه کرد: «از دیگر مشکلاتی که تحریم های اقتصادی برای حوزه صنایع دستی ایجاد کرده افزایش قیمت مواد اولیه است، به ویژه در رشته گبه که رنگ اصلی آن روناس است و نخ های ویژه ای هم نیاز دارد، افزایش قیمت بسیار زیاد بوده و هنرمندان را با مشکل مواجه کرده است.»

این صادرکننده و تولیدکننده صنایع دستی تاکید کرد: «افزایش تعداد نمایشگاه های داخلی و حضور مستمر هنرمندان ایرانی در نمایشگاه های خارجی یکی از بهترین راهکارها برای معرفی و شناساندن صنایع دستی ایران در دنیاست.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398032038

برچسب‌ها