کلنگ احداث مجموعه گردشگری روستای درک در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد

کلنگ احداث مجموعه گردشگری روستای درک در سیستان و بلوچستان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به زمین زده شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر امروز خود به چابهار، کلنگ احداث مجموعه گردشگری روستای درک را به زمین زد.

مجموعه گردشگری روستای درک در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع با کاربری اقامتی، پذیرایی و تفریحی است که امروز با حضور دکتر مونسان و احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، عملیات احداث آن رسما آغاز شد.

این مجموعه با ۲۲ واحد اقامتی به‌شکل سنتی طراحی شده است.

دکتر علی‌اصغر مونسان در حاشیه کلنگ‌زنی این مجموعه گردشگری، از استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه گردشگری خصوصاً گردشگری طبیعی نام برد و بر توسعه و تأمین زیرساخت‌های گردشگری در این استان خصوصا در منطقه چابهار تأکید کرد.

او با تأکید بر توسعه گردشگری چابهار از این منطقه به‌عنوان محل تلاقی نخل، کویر و سواحل زیبای دریای عمان نام برد و گفت: «این مواهب الهی یک فرصت بی‌نظیر برای گردشگری استان سیستان و بلوچستان به‌حساب می‌آید.»

مونسان همچنین از حمایت‌های دولت تدبیر و امید از حوزه گردشگری خبر داد و گفت: «دولت نگاه جدی به حوزه گردشگری دارد و در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان توسعه و تأمین زیرساخت‌های گردشگری از اقدامات مهمی است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در حاشیه این مراسم با سرمایه گذار این مجموعه گفت و گو و بر حمایت های سازمان متبوع خود از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تأکید کرد.

احمد‌علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در هنگام کلنگ زنی این مجموعه گفت: «امیدوارم با افتتاح این مجموعه گام بزرگی برای توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان که یکی از مهم‌ترین ظرفیت های استان است برداشته شود.»

او خاطرنشان کرد: «امید دارم با احداث این مجموعه و نیز تأمین زیرساخت های گردشگری شاهد افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه باشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398032115

برچسب‌ها