بررسی شاخص‌های مهم تبلیغات در سومین جلسه ستاد فضای مجازی سازمان میراث‌فرهنگی

سومین جلسه ستاد فضای مجازی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز دوشنبه 27 خرداد 98 برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران روابط‌عمومی استان‌های مختلف کشور برگزار شد، مهم‌ترین موضوعات مرتبط با انواع تبلیغات و شیوه های اطلاع‌رسانی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه حسن نجفی سولاری مدرس دانشگاه و کارشناس جامعه‌شناسی رسانه با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: «یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تبلیغات این است که مؤثر باشد و بتواند در انتقال پیام به مخاطب تأثیر گذار باشد.»

او افزود: «ضمن این که در دسترس بودن، ارزانی، دسترسی سریع به محصول، ماندگاری، میزان فراگیری و ... از دیگر شاخص های مهم تبلیغات است.»

این مدرس دانشگاه ادامه داد: «بر اساس تقسیم بندی ها، چهار مدل تبلیغات داریم که تبلیغات اینترنتی در عصر حاضر مهم‌ترین و در عین حال پرکاربرد ترین انواع تبلیغات است.»

نجفی سولاری ادامه داد: «وب سایت، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن، بازی های آنلاین و ... انواع فضاهای موجود در تبلیغات اینترنتی است.»

او ادامه داد: «در این نوع تبیلغات جنس تولید کار متفاوت است و با دیگر روش های تبلیغاتی فرق دارد، قالب فعالیت در فضای مجازی تفاوت های مهمی دارد که خلاصه نویسی یکی از مهمترین تفاوت های آن است.»

نجفی سولاری خاطرنشان کرد: «استفاده از پادکست، تهیه فتو کلیپ، تولید کلیپ، تهیه مستند کوتاه و نیز موشن گرافیک و... از مهمترین موضوعاتی است که در تبلیغات فضای مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.»

این مدرس دانشگاه در پایان صحبت‌های خود به تشریح مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های روابط‌عمومی‌های سازمانی پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1398032713

برچسب‌ها