سازمان میراث‌فرهنگی میزبان نمایشگاه خراطی دانشجویان دانشگاه سوره

نمایشگاه آثار تعدادی از دانشجویان دانشگاه سوره در محل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برپا شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، در این نمایشگاه آثاری از 17 دانشجوی دانشگاه سوره به سرپرستی سعید شاهرخی برای علاقه‌مندان به نمایش درآمده است.

شاهرخی کارشناس ارشد صنایع دستی گرایش پژوهش هنر مدرس دانشگاه، ‌پژوهشگر و فعال در حوزه ی هنرهای چوبی است و به اتفاق تعدادی از دانشجویان دانشگاه سوره این نمایشگاه را برای علاقه مندان به هنر و صنایع دستی برپا کرده است.

شاهرخی در باره این نمایشگاه گفت: «این نمایشگاه، ‌نمایشگاهی ا‌ست با رویکرد علمی و دانشگاهی و تمام موارد بیشتر جنبه  مطالعه فرم و تکنیک و معنا را داشته‌اند.»

او افزود: «عقیده دارم که دانشگاه محل ساخت اشیای زیبا نیست بلکه دانشجو باید چگونگی ساخت اشیای زیبا را مطالعه و بیاموزد. در این نمایشگاه سعی در برقراری و ایجاد هماهنگی بین فرم و تکنیک و در جاهایی حتی وارد کردن معنا به محصول شده است.»

او گفت: «به عنوان مثال استفاده از چوب هایی که ترک خورده و دچار آسیب شده‌اند و کنترل این اتفاق در جهت استفاده بهینه از مواد طبیعی که امروزه تولید و حفظ آن ها برای جوامع انسانی بسیار پر اهمیت است. از طرفی سعی شده که این اتفاق به کاربرد شیء و محصول هم آسیب نزند.»

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه از 1 تا 5 تیر ماه جاری می توانند از ساعت 9 الی 16 به ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی واقع در خیابان آزادی، تقاطع بزرگراه یادگار امام مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398040316

برچسب‌ها