پیام تبریک استاندار سمنان در پی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی

استاندار سمنان، در پیامی ثبت جنگل‌های هیرکانی را در چهل‌و‌سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو به‌عنوان اولین اثرجهانی ثبت‌شده استان سمنان به تمامی مردم استان سمنان تبریک گفت.

به گزارش میراث آریا، در پیام علیرضا آشناگر استاندار سمنان آمده است:

«ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، به‌عنوان اولین اثر ثبت‌شده از استان سمنان در فهرست میراث‌جهانی در چهل‌‌و‌‌سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو آذربایجان واقعه‌ای تاریخ‌ساز برای مردم متمدن و طبیعت‌دوست استان سمنان است.

بی‌تردید این خطه وسیع از خاک پاک ایران اسلامی که بخش گسترده‌ای از آن علاوه بر چهار استان دیگر در استان سمنان نیز واقع گردیده است، ظرفیتی بسیار عظیم از زیست‌بوم 296 گونه پرنده و 98 گونه پستاندار است که ده‌ها گیاه بومی درختی و بوته‌ای را در خود جای داده و می‌تواند به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های مهم گردشگری در سطح استان سمنان، بیش از پیش در منظر جهانی خودنمایی کند.

پرواضح است که ثبت این اثر ارزشمند علاوه بر محافظت و نگهداری و معرفی در سطح جهانی به‌عنوان هدف اصلی در صنعت گردشگری نیز به‌عنوان نوعی تبلیغات جهانی مؤثر مورد استفاده قرار می گیرد و امید است پس از ثبت جهانی این اثر ماندگار، شاهد توقف نابودی جنگل و حفظ و حراست بیشتر از این نعمات ارزشمند الهی باشیم.

ضمن تبریک این رخداد میمون و مبارک به مردم عزیز ایران اسلامی و به‌ویژه مردم شریف استان سمنان، بدین منظور برخود لازم می‌دانم از تلاش دکتر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیران و کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان و تمامی عزیزانی که به‌منظور ثبت این اثر ملی کوشش نمودند صمیمانه قدردانی و تشکر نمایم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398041630

برچسب‌ها