نخستین شماره فصلنامه پژوهش گردشگری منتشر شد

نخستین شماره فصلنامه پژوهش گردشگری توسط دبیرخانه نشریات و با همکاری مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، «فصلنامه پژوهش گردشگری» ، نشریه تخصصی گروه پژوهشی گردشگری پژوهشگاه است که مقالات علمی و تحقیقی را با موضوع مطالعات گردشگری و میراث فرهنگی منتشر می کند.

با توجه به اینکه صنعت گردشگری یکی از پویاترین فعالیت های اقتصادی عصر حاضر است و در توسعه پایدار محلی نقش مهمی دارد ، هنگامی که ابعاد و زمینه های مرتبط با گردشگری به خوبی شناخته شود، به طور یقین در راستای توسعه واقعی مناطق جغرافیایی ، گام های علمی و اجرایی مطلوب تری برداشته خواهد شد.

در این فصلنامه به کاربرد تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره به منظور مدیریت بهینه گردشگری با اولویت بندی مناطق نمونه گردشگری که مطالعه موردی استان یزد بوده ، اشاره شده است.

 راهکارهای توسعه اکوتوریسم منطقه ای با استفاده از چهارچوب SOAR، بررسی تاثیر اقتصادی تورهای طبیعت گردی در شهرستان دماوند، گردشگری پایدار به عنوان راهکاری برای توسعه مناطق مرزی که در آن استان کرمانشاه مورد مطالعه قرار گرفته و... از جمله مطالب و مقاله های منتشر شده در این فصلنامه است.

اولین شماره فصلنامه پژوهش گردشگری که توسط تیم متخصص تهیه و چاپ شده است، به موضوعات دیگری چون بررسی علل ناکامی مدیریت شهری در توسعه گردشگری شهری با مطالعه شهر تهران، تعیین تقویم زمانی مناسب برای گردشگری استان آذربایجان غربی با استفاده از شاخص زیست اقلیمی و نقش گردشگری در توسعه پایدار اقتصادی – نهادی کلان شهرها پرداخته است که اساتیدی از دانشگاه های تربیت مدرس، تهران، علامه طباطبایی ، دانشگاه های آزاد و اساتیدی از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر آن نظارت دارند.

این فصلنامه آماده دریافت مقاله های مرتبط با حوزه گردشگری و انتشار آن ها است و مقاله ها تنها براساس کیفیت علمی آن ها پس از تأیید داوران منتشر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1398050811

برچسب‌ها