بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از دهکده سفال در تنکابن

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از دهکده سفال خانواده محبی در شهرستان تنکابن بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان مازندران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز سه شنبه 8 مرداد 98، با حضور در دهکده سفال خانواده محبی در روستای سلیم آباد شهرستان تنکابن، از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و با هنرمندان و صنعتگران فعال در دهکده سفال از نزدیک گفت و گو کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید و با حضور صمیمانه در کنار هنرمندان صنایع دستی و مشارکت با آن ها در تولید سفال، از نزدیک در جریان فعالیت های هنرمندان در دهکده سفال تنکابن قرار گرفت.

قدمت سفالگری در این روستا به حدود یک قرن بر می گردد. حدود 10 کارگاه سفالگری در این روستا فعال است و 80 نفر نیز مشغول به کار هستند.

این دهکده سفالگری دارای ارزش صادراتی محصولات و مورد استقبال گردشگران خارجی است. در این دهکده، خاندان محبی از سفالگران برجسته فعالیت دارند که هنر سفالگری در سلیم‌آباد و بین خانواده محبی قدمتی حدود چهار قرن دارد.

خانواده محبی سالانه ۴هزار سفال به کشور‌های کویت، عراق، ژاپن و آلمان صادر می‌کنند و دهکده سفال محبی دارای سه مجوز پروانه تولید کارگاهی، 14 مجوز پروانه تولید انفرادی و 4 کارت شناسایی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398050829

برچسب‌ها