ابلاغ مراتب ثبت 4 خانه تاریخی به 3 استاندار

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌های جداگانه به سه استاندار، مراتب ثبت چهار اثر فرهنگی‌تاریخی را به آن‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش میراث آریا، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در نامه های جداگانه به علیرضا آشناگر استاندار سمنان، سید موسی خادمی استاندار لرستان و عباس رضایی استاندار اصفهان، مراتب ثبت چهار اثر فرهنگی‌تاریخی را در این سه استان به آن‌ها ابلاغ کرد.

در یکی از نامه‌های دکتر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خطاب به علیرضا آشناگر استاندار سمنان آمده است:

«در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی \"عمارت امیر اعظم\"  واقع در استان سمنان، شهرستان شاهرود، بخش مرکزی، شهر شاهرود، میدان آزادی، میدان سرچشمه، مقابل فروشگاه صنایع دستی که پس از طی تشریفات قانونی لازم به‌شماره 32335 مورخ 1397/12/21 در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.»

همچنین در دیگر نامه های دکتر مونسان به استانداران سمنان، لرستان و اصفهان، مراتب ثبت 3 اثر دیگر به شرح زیر به آن ها ابلاغ شده است:

  1. خانه عزیزی واقع در استان سمنان، شهرستان سرخه، شهر سرخه، خیابان شهید ادهم، خیابان شهید اسلامی، پلاک 43 به شماره 32336 تاریخ 1397/12/21
  2. خانه جوادی واقع در استان لرستان، شهر خرم آباد، خیابان حافظ، کوچه کاکاوندها، به شماره 32342 ، تاریخ 1397/12/21
  3. خانه شریعتی واقع در استان اصفهان، شهرستان نجف آباد، خیابان امام غربی، کوچه شهید احمد منتظری، پلاک 51 به شماره 32110 ، تاریخ 1397/06/18

انتهای پیام/

کد خبر 1398050915

برچسب‌ها