همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت و واقعه فتح تهران، تابلوی «فتح تهران» از آثار نمایشی کاخ صاحبقرانیه با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران بازنمایی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، همزمان با یکصد و دهمین سالروز واقعه فتح تهران، تابلوی «فتح تهران» با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، اردشیر صالح پور پژوهشگر و مؤلف کتاب فتح طهران، اکبر ثبوت تاریخ‌دان، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، امیر رضا شریف نیا مدیر مجموعه نیاوران، جمعی از اصحاب رسانه و گروه تهران‌گردی عصر جمعه 11 مرداد ماه در کاخ اختصاصی این مجموعه بازنمایی شد.

این اثر هنری شاخص، جمعي از مشروطه خواهان را هنگام فتح تهران در 22 تیر 1288 در برابر ورودی مجلس به تصوير كشيده که اردشیر صالح پور در این بازدید به روایت واقعه تاریخی فتح تهران و تفسیر این اثر می پردازد.

تابلوی «فتح تهران» به بهانه بزرگداشت واقعه فتح تهران و مشروطه تا روز چهارشنبه 16 مرداد ماه در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) در معرض نمایش است.

 علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 18 به مجموعه نیاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 139805123

برچسب‌ها