برگزاری کارگاه آموزشی «آشنایی با سبک‌های معماری ایرانی» در موزه ملی قرآن کریم

کارگاه آموزشی «آشنایی با سبک‌های معماری ایرانی» در موزه ملی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی موزه ملی قرآن کریم, کارگاه آموزش «آشنایی با سبک معماری ایرانی» با سخنرانی متین سمیعی خواه دکترای فلسفه هنر در گالری منفی 2 موزه ملی قرآن کریم برگزار شد.

سمیعی خواه در ابتدای سخنرانی خود گفت : «تاریخ معماری ایران به 5هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد، نمونه‌های شاخصی که در پهنه وسیعی از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین گسترده شده است. تنوع ساختمان های ایرانی از خانه های روستایی تا چایخانه ها، و پاویون ها تا سازه های اعجاب انگیزی که در دنیا نظیر آن ها نیست.»

او افزود: «معماری ایرانی از لحاظ سازه و زیبایی شناسی تنوع چشمگیری را به معرض نمایش گذاشته است، که به تدریج و منسجم بر پایه سنت ها و تجارب قبلی شکل گرفته است. بدون نوآوری های‌ ناگهانی و علی رغم آسیب های ناشی از تجاوزات مکرر و شوک های فرهنگی، این سبک به طور شاخصی از سایر کشورهای مسلمان متمایز شده است.»

سمیعی خواه آثار برتر معماری ایرانی را بر شمرد و گفت: «ایران شاهد ظهور برخی از زیباترین آثار برتر معماری ایرانی از جمله تخت جمشید، سی و سه پل، میدان نقش جهان، عالی قاپو، مسجد جامع اصفهان، مسجد شیخ لطف الله، گنبدکاووس، باغ فین کاشان، چهل ستون، خانه بروجردی ها، مدرسه چهارباغ بوده است.»

در پایان کارگاه علاقه‌مندان شرکت کننده از معماری موزه ملی قرآن کریم، فضای داخلی و نمایشی آثار بازدید کردند .

انتهای پیام/

کد خبر 139805167

برچسب‌ها