پیام تبریک دکتر مونسان به‌مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فرارسیدن ۲۲ مرداد روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا پیام تبریک دکتر علی‌اصغر مونسان به این مناسبت به شرح زیر است:

«نام‌گذاری یک روز خاص برای تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی بی‌تردید نشان از اهمیت غیرقابل انکار نهادهای مدنی به‌طور عام و سازمان‌های غیردولتی به‌طور خاص در حل مشکلات جامعه دارد و دولت تدبیر و امید با درک اهمیت این موضوع، گام‌هایی عملی را در تسهیل و تقویت مشارکت‌های مردمی برداشته است. بر این سیاق می‌توان نقش‌های موثری همچون هم‌فکری و همراهی با دولت و بخش خصوصی، مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی، دیدبانی و انعکاس مطالبات مردمی به دستگاه‌های اجرایی، گفتمان‌سازی برای حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف را برای سازمان‌های غیر‌دولتی احصا و اجرایی کرد.

سازمان‌های غیردولتی در‌عین‌حال به دلایلی همچون استقلال منابع مالی و انسانی، تصمیم‌گیری سریع و به‌دور از بوروکراسی، انعطاف‌پذیری و خودپدیداری، از کارآمدی رو‌به‌رشدی برخوردارند و با تکیه بر همیاری و هم‌فکری مردم، جامعه مدنی را اصل حاکم بر فعالیت خود قرار داده‌اند.

22 مرداد روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را به مردم مشارکت‌جوی ایران اسلامی به‌ویژه سازمان‌های غیردولتی تبریک می‌گویم و برای فعالان و دغدغه‌مندان این عرصه آرزوی توفیق در مسیر تحقق آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزومندم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139805221

برچسب‌ها