برگزاری جشنواره تابستانی هیرکان در محور ناهارخوران گرگان

جشنواره تابستانی هیرکان به‌مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور جمع کثیری از همشهریان و مسافران و گردشگران تابستانی در محور گردشگری ناهارخوران گرگان آغاز شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان، جشنواره تابستانی هیرکان همزمان با سراسر استان شب گذشته یکشنبه 27 مردادماه 98 با استقبال مسافران و گردشگران در محور گردشگری ناهارخوران گرگان آغاز شد.

از برنامه های اجرا شده در شب اول این جشنواره می توان به اجرای برنامه گروه موسیقی آیینی نجوای کتول، اجرای برنامه گروه موسیقی آیینی للوا، اجرای برنامه های شاد و متنوع توسط هنرمندان طنز پرداز شهرستان، اجرای استندآپ کمدی علی غریب هنرمند طنز کشوری و... اشاره کرد.

یاسر قندهاری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در مراسم جشن، ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی را افتخاری برای استان دانست و بر لزوم تلاش همگان برای حفظ، معرفی و ماندگاری این میراث جهانی تاکید کرد.

او ثبت جنگل‌های هیرکانی را افتخاری برای استان گلستان و شهرستان گرگان بیان کرده و افزود: «بر خود وظیفه می دانیم در کنار هم برای حفظ، معرفی و ماندگاری این موهبت الهی تلاش کنیم.»

او با اشاره به اینکه انتظارها از شهرستان گرگان به عنوان مرکز و پیشانی استان گلستان به مراتب بیشتر از دیگر شهرستان ها می باشد، اظهار داشت: «تلاش ما این است گرگان را با تمام پتانسیل ها، ظرفیت های گردشگری، طبیعی، تاریخی، صنایع دستی متنوع و تنوع اقوام آن به مسافران و گردشگران معرفی کنیم تا به مقصدی دائمی برای مسافران و گردشگران تبدیل شود.»

قندهاری با ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری جشنواره تابستانی هیرکان به صورت همزمان در 14 شهرستان استان گلستان، گفت: «هدف ما از برگزاری جشنواره تابستانی هیرکان در کنار ایجاد شور و نشاط و خاطره ای خوب از سفر به شهرستان گرگان برای مسافران و گردشگران تابستانی،  معرفی آیین ها، آداب رسوم و ظرفیت های گردشگری شهرستان گرگان است.»

این جشنواره در گرگان به مدت 3 شب تا 29 مردادماه از ساعت 20:30 الی 23:30 در محور گردشگری ناهارخوران گرگان جنب رستوران باباطاهر پذیرای تمام علاقمندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 139805295

برچسب‌ها