بازدید معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی و نماینده شیراز از پروژه‌های در حال احداث در مرکز فرهنگی سعدی

معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از  پروژه‌های در حال احداث مرکز فرهنگی سعدی و باغ‌موزه مشاهیر شیراز بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، فرج‌الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به‌همراه حسین اربابی معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از  پروژه‌های در حال احداث مرکز فرهنگی سعدی و باغ موزه مشاهیر بازدید کرد.

نماینده مردم شیراز در این بازدید اظهار داشت: «با وجود کمبود امکانات و اعتبارات در سطح کشور به نسبت بازدیدهای قبلی، در ساخت این پروژه پیشرفت قابل قبول صورت گرفته است و عملکرد میراث‌فرهنگی در جذب سرمایه‌گذار به منظور اتمام این طرح‌ها مورد تایید و تقدیر است.»

او اظهار داشت: «با بهره‌برداری از این طرح‌ها، دو فضای ویژه فرهنگی کلان کشوری برای استفاده عموم در مجموعه‌های حافظیه و سعدیه ایجاد می‌شود.»

اهمیت این دو پروژه و تاثیرش بر صنعت گردشگری استان فارس و شیراز بارها از زبان مسئولان کشوری و استانی بیان و به عنوان طرح های بزرگ فرهنگی‌گردشگری و اولویت‌دار ایران یاد شده است.

 در پروژه 35هزار مترمربعی باغ موزه مشاهیر شیراز، ضمن معرفی  48 نفر از مشاهیر ادبی ایران و جهان مانند حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی، فردوسی، شکسپیر، گوته، تولستوی، دانته و... غرفه صنایع‌دستی، 15هزار مترمربع پارکینگ، مجموعه باغ‌ها و فضای سبز مختلف، تالار اجتماعات، سالن‌های آمفی‌تئاتر و... نیز پیش‌‌بینی شده است.

مرکز فرهنگی سعدی‌شناسی نیز در راستای معرفی فعالیت‌های پژوهشی، شخصیت و آثار ارزنده شیخ اجل سعدی شیرازی  در زمینی به مساحت 2700مترمربع ساخته می‌شود که در بخشی از جزئیات آن شامل سالن آمفی تئاتر، نمازخانه، فضاهای پژوهشی– اداری ، کتابخانه و… است.

انتهای پیام/

کد خبر 139805313

برچسب‌ها