4 اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با فرا رسیدن هفته دولت، چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرهای مختلف استان گیلان با حضور مسئولان این استان به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، در سومین روز هفته دولت، یک اقامتگاه بوم‌گردی واقع در روستای دهسر شهرستان لاهیجان، با حضور زارع سرپرست استانداری گیلان، فرماندار لاهیجان، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان و معاونان این اداره کل افتتاح شد.

این پروژه با حجم سرمایه گذاری 2میلیارد ریال سهم آورده بخش خصوصی و 2میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات دولتی در عرصه ای  به مساحت 2هزار مترمربع و زیربنای 194 متر مربع در شهرستان لاهیجان، بخش مرکزی، روستای دهسر- دلیجان واقع شده است.

با افتتاح این واحد بوم‌گردی به مدیریت رضا واحد، زمینه اشتغال مستقیم برای دو نفر فراهم شده است.

افتتاح یک واحد بوم‌گردی در رحمت آباد رودبار

همچنین به مناسبت هفته دولت، یک واحد بوم گردی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال سهم آورده و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی و میزان اشتغال یک نفر به‌طور مستقیم و دو نفر غیر مستقیم در بخش رحمت آباد شهرستان رودبار با حضور فرماندار و معاونین فرماندار رودبار و مسئولان شهرستان رودبار افتتاح شد.

این واحد اقامتی در بنایی به زیر بنا ۲۰۰ متر مربع با ظرفیت ۱۵ نفر به بهره برداری رسیده است.

افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی متاره

اقامتگاه بوم‌گردی متاره واقع در روستای جیرده شهرستان شفت نیز با حضور مسئولان محلی به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

این پروژه با یک میلیارد و 600 میلیون ریال سهم آورده بخش خصوصی و یک میلیارد و 360 میلیون ریال تسهیلات دولتی در عرصه ای  به مساحت 1070 مترمربع و زیربنای 180 مترمربع در شهرستان شفت، بخش مرکزی، دهستان جیرده، روستای جیرده واقع شده است.

با افتتاح این واحد بوم‌گردی، زمینه اشتغال مستقیم برای یک نفر و غیر مستقیم برای چهار نفر فراهم شده است.

بهره‌برداری از  اقامتگاه بوم‌گردی گلناز

افتتاح اقامتگاه بوم گردی گلناز واقع در روستای رودبار شهرستان رضوانشهر با حضور فرماندار، معاون استاندار گیلان و معاونان اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز از دیگر برنامه های هفته دولت در این استان است.

این پروژه با 3.6 میلیارد ریال سهم آورده بخش خصوصی و 2.8 میلیارد ریال تسهیلات دولتی در عرصه ای  به مساحت 1200متر مربع و زیربنا 256 متر مربع در شهرستان رضوانشهر بخش مرکزی واقع شده است.

این اقامتگاه بومگردی توسط رقیه احمدی احداث شده و با احداث آن زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای هشت نفر فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398060411

برچسب‌ها