افزایش ظرفیت اقامت در اصفهان به بیش از ۳۰هزار تخت

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان در اولین همایش معرفی فرصت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری شهرستان‌های اصفهان که هم‌زمان با هفته دولت برگزارشده، از افزایش ظرفیت اقامت گردشگران دراستان به بیش از ۳۰ هزار تخت خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان، فریدون الله یاری در این نشست گفت: «برای توسعه همه‌جانبه گردشگری همگان باید تلاش کنند، زیرا گردشگری می‌تواند نقشی اساسی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.»

او همچنین تصریح کرد: «داشته‌های فرهنگی ما ازجمله تنوع فرهنگی، قومی و طبیعی به‌ویژه دراستان اصفهان نقش مهمی می‌تواند در توسعه گردشگری ایفا کند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان اظهار داشت: «در دولت یازدهم و یازدهم طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ در استان اصفهان، ظرفیت تأسیسات اقامتی گردشگری در استان اصفهان 2.5 برابر شده به گونه‌ای که تعداد تخت‌های واحدهای اقامتی استان به بیش از ۳۰ هزار تخت افزایش‌یافته است. تعداد اقامتگاه‌های بومگردی نیز با رشد بیش از ده برابری، به بیش از ۴۰۰ واحد رسیده است. ورود گردشگر خارجی نیز رشد هشت برابری داشه، لذا امروز استان اصفهان الگوی خوبی برای ایجاد اقامتگاه بومگردی در سطح کشور است.»

او در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در توسعه گردشگری افزود: «تقویت بخش خصوصی و مشارکت آن‌ها در پروژه‌های گردشگری، از اولویت‌های جدی دولت است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398060640

برچسب‌ها