نشریۀ «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» تأییدیه اعتبار نشریه‌ علمی گرفت

نشریهٔ «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» به‌عنوان نخستین مجله باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تأییدیه اعتبار نشریه علمی را دریافت کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، نشریهٔ «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» با مجوز رسمی از ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی در تابستان سال 1396 ثبت شد و نشر آن با مقالاتی در زمینه‌های گوناگون باستان‌شناسی و تاریخ هنر ایران، مطالعات تطبیقی و میان‌رشته‌ای، با صاحب‌امتیازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگر» و همکاریِ دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه برلین در قالبِ فصلنامه آغاز و در اختیار پژوهشگران باستان‌شناس و علاقه‌مندان در رشته‌های مرتبط قرار گرفت.

 هفت شماره از این نشریه تا بهار 1398 با همکاری دبیرخانه نشریات پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری انتشار یافت که انتشار نوشتارهای پژوهشی در حوزهٔ دانش باستان‌شناسی و تاریخ هنر ایران، مسئولیت دست‌اندرکاران نشریه را دوچندان کرد.

بنابراین برای دریافت درجهٔ اعتبار علمی نشریه اقدامات و مکاتبات لازم صورت گرفت و دراین‌بین با توجه به تدوین و تغییر آیین‌نامهٔ جدید نشریات، تغییراتی نیز در ساختار و اعضا هیئت تحریریه انجام گرفت تا این‌که از سوی کمیسیون امور نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، نشریهٔ «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» به‌عنوان نخستین مجله باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری حائز اخذ تأییدیه اعتبار نشریه علمی شد.

ازاین‌پس فصلنامهٔ «مطالعات باستان‌شناسی پارسه» دارای اعتبارنامهٔ علمی بر اساس ضوابط جدید آیین‌نامهٔ نشریات وزارت علوم بوده و با رویکرد نشریهٔ علمی معتبر انتشار خواهد یافت و همین امر مسئولیت دست‌اندرکاران نشریه را سنگین‌تر و انتظارات و خواست خوانندگان را به‌مراتب افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398061027

برچسب‌ها