برگزاری مراسم تعزیه در مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند

همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، مراسم تعزیه خوانی در مجموعه جهانی اکبریه بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیرکل استان گفت: «مراسم تعزيه خواني با همكاري گروه عاشقان حضرت اباعبدا... (ع) و به مناسبت ايام محرم به مدت سه شب در محل ورودی مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه  بيرجند برگزار مي شود.»

او اظهار داشت: «اين مراسم روزهاي 11 تا 13 شهریور ماه جاري ساعت 19:30 برگزار مي شود و هدف از برگزاري آن ترويج فرهنگ عاشورايي، انتقال مفاهيم و جلوه هاي زيبايي از ايثار و جانفشاني در راه مبارزه حق عليه باطل و پاسداشت میراث معنوی تعزیه خوانی در استان است.»

رمضانی از احياي سنت و فرهنگ ديني در برگزاري تعزيه خبر داد و افزود: «در انجام مراسم تعزيه، ابعاد واقعه عاشورا به تصوير كشيده شده و مظلوميت شهداي كربلا به بيننده منتقل مي شود.»

او با اشاره به اين كه تعزيه در فرهنگ مردم بيرجند و استان از اهميت و توجه ويژه اي برخوردار است از استقبال ویژه همشهریان بخصوص جوانان از این ویژه برنامه فرهنگی مذهبی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: «برگزاری تعزیه حضرت مسلم بن عقیل،حضرت علی اکبر و حضرت ابوالفضل از برنامه های این ایام است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398061228

برچسب‌ها