مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی از افزایش 22 درصدی بازدید از مراکز تفریحی و توریستی استان آذربایجان در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان غربی، جلیل جباری با اعلام این خبر اظهار کرد: «در 5 ماهه سال جاری 3 میلیون و 884 هزار نفر از مراکز تفریحی و توریستی  استان بازدید کردند».

او با اشاره به اقامت 795 هزار و 369 نفر از مسافرین در مراکز اقامتی، هتل‌ها و میهمان‌پذیرها استان اظهار کرد: «ضریب اشغال تخت در 5 ماهه سال جاری 48/3 درصد بوده که نسبت به زمان مشابه شاهد افزایش ضریب اشغال به میزان 40 درصد هستیم».

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به این‌که در کل استان تعداد 44 هتل و 48 مهمان‌پذیر و 22 واحد بوم‌گردی تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران می‌پردازند، افزود: «این هتل‌ها و مهمان‌پذیرها دارای 2220 اتاق اقامتی و 51150 تخت هستند».

او یادآور شد: «با توجه به افزایش ورود مسافران و گردشگران به استان و طبق بازدیدهای به‌عمل‌آمده از تأسیسات اقامتی در استان با کمبود مکان برای اسکان مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی مواجه هستیم».

انتهای پیام/

کد خبر 139806129

برچسب‌ها