دیدار معاون گردشگری کشور با سازمان‌های مردم‌نهاد گردشگری

 نشست معاون گردشگری کشور با سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه گردشگری زیرمجموعه دفتر امور مجامع و تشکل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باهدف بهره‌مندی حداکثری از توان‌بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، روز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه جاری نشست معاون گردشگری با حدود ۳۰ سمن یا سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی گردشگری از سراسر کشور ازجمله شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، اردکان، همدان، رشت، بندرعباس، اردبیل، بشرویه و ... برگزار شد و طرفین ضمن معرفی یکدیگر با پتانسیل‌های موجود آشنا شدند و زمینه ایجاد تفاهم در بخش‌های مختلف صورت گرفت.

همچنین در این جلسه سازمان‌های مردم‌نهاد در شش موضوع تخصصی گردشگری با عناوین: «گردشگری اجتماع‌محور، روستایی و توانمندسازی»، «رویدادها در گردشگری»، «نظارت بر فعالیت‌های گردشگری»، «آموزش و فرهنگ‌سازی»، «برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته‌ها» و «کارگروه‌های موضوعی»، با مدیران معاونت به رایزنی پرداختند.

بر این اساس تصمیم گرفته شد شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد گردشگری که به نام شورای گفتگو شناخته می‌شود و دفتر امور مجامع وزارت، تفاهم‌نامه‌هایی با معاونت امضا کند و جلسات مرتب و ادواری با معاون گردشگری، مدیران و کارشناسان دفاتر کل پنجگانه معاونت در حوزه‌های تخصصی برگزار نماید.

علاوه بر این معاون گردشگری از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد دعوت کرد در اتاق فکر گردشگری حضورداشته باشند و کارگروه‌های موضوعی را نیز تشکیل دهند. ‌

این دیدار شروعی جدید برای سازمان‌های مردم‌نهاد گردشگری محسوب می‌شود و امید است منجر به نقش‌آفرینی بیشتر و حرفه‌ای‌تر تشکل‌ها و سمن‌ها در عرصه گردشگری شود و گردشگری نیز از این پتانسیل‌های عظیم مردمی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

کد خبر 139806152

برچسب‌ها