کانون هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان ایجاد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان گفت: «هدف اصلی از تشکیل کانون هماهنگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، توسعه گردشگری استان است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، مهدی جمال در نخستین جلسه این کانون که در محل استانداری سمنان برگزار شد، افزود: «استان سمنان در محور توسعه گردشگری قرارگرفته و نیازمند خرد جمعی است. گردشگری در استان سمنان نیاز به برنامه محوری دارد.»

حبیب ا... خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و رئیس کانون در این جلسه گفت: «این کانون برای تبیین موضوع فراخشی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل‌شده است. اولین جلسه باهدف آشنایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کانون برگزار شد.

او بابیان اینکه کارگروه‌های مختلفی در حوزه گردشگری وجود دارد، افزود: «این کانون می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.»

خجسته پور ازجمله اهداف راه‌اندازی این کانون را ایجاد هماهنگی بین سه عنوان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، هماهنگی بین دولت و بخش خصوصی و هماهنگی بین بخش خصوصی عنوان کرد.

او تنوع اقلیمی، نزدیکی به پایتخت، وجود اماکن تاریخی و مذهبی متعدد را ازجمله قابلیت‌های استان سمنان برشمرد و گفت: «اولویت اول باید معرفی استان به هم استانی‌ها باشد.»

او با تأکید استفاده از ظرفیت آموزش عالی و معادن استان برای توسعه گردشگری، افزود: «تعریف بسته سفر به‌ویژه در حوزه کویر در توسعه گردشگری استان مؤثر است. جاذبه‌های گردشگری استان نیز در افزایش ماندگاری مسافران تأثیرگذار است.»

سعید کامیابی مدرس دانشگاه و فعال حوزه گردشگری نیز در این جلسه گفت: «توسعه گردشگری در استان سمنان نیازمند مشارکت ۴۳ دستگاه اجرایی است.»

او بابیان این‌که بیش از ۵۴ درصد مساحت استان بیابان است، افزود: «از این ظرفیت برای بیابان‌گردی و توسعه گردشگری باید استفاده کرد.»

در پایان این جلسه احکام اعضای کانون هماهنگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ارائه شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1398061710

برچسب‌ها