حفظ میراث ملموس و ناملموس دفاع‌مقدس واجب است

 رشادت های مردم كشورمان چه در راه حفظ تمامیت ارضی ایران و چه برای دفاع از دین و اسلام اهمیت فراوانی دارد و حفظ میراث ملموس و ناملموس دفاع مقدس، امری واجب است.

زمانی که رژیم بعث عراق به میهن عزیزمان ایران هجوم آورد مردان و زنان کشور، پیر و جوان  این مرز و بوم با صداقت و اخلاص به جنگ با دشمنان میهن رفتند تا از ارزش‌های اسلامی، ناموس و خاک وطن دفاع کنند.

رویکرد جهادی رزمندگان میهن و اخلاص در دفاع از سرزمین مادری، درس فراموش نشدنی ای را به دشمنان این مرز و بوم آموختند که دیگر فکر دست درازی به این خاک را از سر خود بیرون کنند. این رویکرد جهادی آنقدر ارزشی و مقدس بود که به یک میراث ماندگار به نام دفاع مقدس تبدیل شد.

ما فرزندان این وطن باید آنچنان از این رشادتها و از جان گذشتن ها یاد کنیم که در خور شأن و منزلت آن شیر مردان و زنان رزمنده مدافع  کشور عزیزمان باشد و این رشادتها ی با ارزش را به آیندگان نیز منتقل کنیم تا این فداکاری های بدون ادعا در تاریخ کشور ثبت و ماندگار شود.

همانگونه که محل ها و مكان هایی چون تنگه چزابه، فكه، شلمچه و طلائیه كه به دلیل شهادتها و جانفشانی هایی كه در آن مكان صورت گرفته تقدس پیدا كرده اند و یا عملیات و اتفاق ویژه ای در آنجا رخ داده است، به شكل یادمان های مهم دفاع مقدس به ثبت ملی رسیده اند. تاكنون 23 یادمان دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رشادت های مردم كشورمان چه در راه حفظ تمامیت ارضی ایران و چه برای دفاع از دین و اسلام اهمیت فراوانی دارد و حفظ میراث ملموس و ناملموس دفاع مقدس، امری واجب است.

همچنین پنج یادمان دفاع مقدس استان كرمانشاه در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت شده‌اند.

عملیات مطلع الفجر، محوطه یادمانی عملیات بازی دراز، یادمان شهدای پاوه، محوطه یادمانی شهید شیرودی و محوطه یادمانی عملیات شهدای مرصاد اسفند ماه 1395 در فهرست میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ثبت رسیده‌اند.

رویکرد جهاد و دفاع نباید صرفا به  میدان جنگ محدود شود بلکه در جامعه امروزی ما با تهاجم فرهنگی که جوانان و خانواده های ما را تهداد می کند نیز باید احساس شود؛ جهاد در راه حفظ ارزشها و فرهنگ و آدادب و رسوم میهن عزیزمان ایران.

امروزه تمدن چند هزار ساله ما که زبانزد کشور های جهان است مورد حمله دشمنان قرار گرفته است  .حفظ این تمدن و فرهنگ نیاز به یک جهاد اکبر دارد تا این ارزشهای اصیل ایرانی هر روز دستخوش فرهنگ های بیگانگان قرار نگیرد.

بی تردید روحیه و فرهنگ جهادی در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گره گشای بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود و این فرهنگ را مرهون مردان دفاع مقدس هستیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139807019

برچسب‌ها