گردشگری منبع پیشرو در ایجاد اشتغال است

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری به مناسبت 5 مهر روز جهانی گردشگری پیامی صادر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیام زوراب پولولیکاشویلی آمده است: «گردشگری می‌تواند برای ساخت آینده‌ای بهتر برای همه، به ما کمک کند. در سراسر جهان، گردشگری منبع پیشرو اشتغال است و از میلیون‌ها شغل و اقتصادهای پیشرو در سطح محلی و ملی حمایت می‌کند.»

در ادامه این پیام آمده است: «گردشگری، کاتالیزوری برای برابری و فراگیری است. در بسیاری از مناطق، اشتغال در گردشگری به زنان، جوانان و کسانی که در جوامع روستایی زندگی می‌کنند این فرصت را می‌دهد تا از خود و خانواده‌های خود حمایت کنند و به نحوی کامل در جامعه بزرگ‌تر ادغام شوند.»

در پیام دبیر کل سازمان جهانی گردشگری تصریح‌شده است: «پتانسیل واقعی گردشگری، هم به‌عنوان ایجادکننده مشاغل و هم به‌عنوان محرکی برای برابری و توسعه پایدار، به‌تازگی در حال تحقق است. فراهم آوردن فرصت‌های شغلی مناسب و مشارکت در توسعه مهارت‌های حرفه‌ای، محور این هدف است. اگر به‌خوبی مدیریت شود، رشد مداوم گردشگری شامل فرصت‌های بی‌شماری خواهد شد و این امکان را به صنعت گردشگری می‌دهد تا با مسئولیت اجتماعی جهانی خود زندگی کند و هیچ‌کس را پشت سر نگذارد.»

در این پیام تأکید شده است: «هیچ‌یک از فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و یا انسانی در انزوا رونق نمی‌گیرد. به همین دلیل، دولت‌ها و ذینفعان بخش‌های دولتی و خصوصی به‌طور فزاینده‌ای در تلاش هستند تا گردشگری را به‌طور مسئولانه و پایدار مدیریت کنند و از تحقق پتانسیل عظیم آن اطمینان حاصل کنند. دقیقاً همان‌طور که فن‌آوری‌های جدید، طریقی که ما سفر می‌کنیم، تغییر می‌دهد، به همین صورت شیوه کار ما را نیز تغییر می‌دهد. گردشگری، پیشرو در ارائه مهارت‌ها و دانش لازم شغل‌های فردا برای شاغلان است. با استقبال از این روحیه خلاق، از طریق همکاری مؤثر با شرکای بخش‌های فناوری، نوآوری و دانشگاه، منجر به ایجاد مشاغل بیشتر و بهتر خواهد شد.»

در پایان این پیام آمده است: «با بزرگداشت روز جهانی گردشگری، قدرت تحول گردشگری را می‌شناسیم و در کنار هم می‌توانیم پتانسیل‌های گردشگری را برای ایجاد آینده‌ای بهتر و عادلانه‌تر به کار ببندیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398070617

برچسب‌ها