بهگزارش میراثآریا به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس، در این کارگاه تخصصی، محسن عامری کارشناس گردشگری، راهاندازی یک کسبوکار موفق در حوزه گردشگری و صنایعدستی را نیازمند مجموعهای از مهارتهای اساسی دانست و گفت: «برند سازی بهعنوان زبان مشترک بین صاحبان مشاغل و مدیران بازاریابی، میتواند کسبوکارهای کوچک و متوسط مقیاس در این حوزهها را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسبوکار تبدیل کند.»
او با تأکید بر اینکه امروزه مقاصد گردشگری به دنبال ایجاد تمایز و موقعیت خاص برای خود، اقدام به برندسازی می کنند، اضافه کرد: «برند گردشگری شیراز و استان فارس باید از دل فرهنگ، تاریخ و جغرافیای آن استخراج شود و علاوه بر حفظ جذابیت برای تمامی ذینفعان، در تمامی ارتباطات و تعاملات جای خود را باز کند.»
عامری ایجاد برند را مشمول سه مرحله اساسی دانست و تصریح کرد: «این مراحل شامل ایجاد جایگاه در بازار، معرفی جایگاه برند به مشتریان و خلق و حفظ تصویر برند است.»
او بابیان اینکه امروزه برند سازی به یکی از جذابترین و جنجالبرانگیزترین مباحث در حوزه بازاریابی مکان و گردشگری تبدیلشده است، عنوان کرد: «نظر به منافع زیاد برندسازی برای کشورها و پتانسیل بالای گردشگری ایران، ضرورت توجه به مفاهیم علمی برندسازی در حوزه گردشگری کشور مورد تأکید است.»
این کارشناس گردشگری اظهار داشت: «همانگونه که یک محصول و یا خدمت برند میشود و فرآیند برندسازی را طی میکند تا در ذهن و قلب مشتری قرار بگیرد و سهمی از ذهن و فکر مشتری را به خود اختصاص دهد، مقاصد گردشگری هم از این قاعده مستثنا نیستند.»
او خاطرنشان کرد: «درواقع برندسازی لازمه موفقیت یک کسبوکار، ماندگاری ارتباط بلندمدت با مشتریان و کمک به شکلگیری تصویر ذهنی مطابق با اولویتها است.»
انتهای پیام/