جشنواره عروسک‌های محلی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: «جشنواره عروسک‌های محلی در راستای احیا و بازتولید عروسک‌های بومی و باهدف معرفی فرهنگ غنی منطقه در استان برگزار می‌شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اشاره به این‌که عروسک‌های محلی یادآور باورها، رسوم و شیوه‌های اصیل زندگی مردمان روستاها است، از برگزاری جشنواره با این موضوع در شهرستان اسفراین خبر داد.

او افزود: «احیا و بازتولید عروسک‌های محلی و معرفی فرهنگ غنی منطقه ازجمله لباس‌های محلی، شعرها، لالایی‌ها، خاطرات، بازی‌های محلی، شیوه‌های معیشت، تولید صنایع‌دستی، پخت نان، طبخ غذای محلی و... ازجمله اهداف این جشنواره است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد: «عروسک‌هایی که از معیارهای اصالت و هویت برخوردار باشند، برای قرار گرفتن در مسیر ثبت ملی راهنمایی خواهند شد.»

او زمان برگزاری جشنواره عروسک‌های محلی را 9 آبان ماه امسال اعلام کرد و گفت: «سایر استان‌ها نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به این وب‌سایت مراجعه کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398071521

برچسب‌ها