هیاهوی کودکان در موزه ملی ایران

lوزه ملی ایران با برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری تورهای بازدید و کارگاه هفته کودک را گرامیداشت.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، موزه ملی ایران در حالی به استقبال روز جهانی کودک رفت که موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی با صدای هیاهو و اشتیاق بچه‌ها روز متفاوتی را تجربه می‌کرد.

ویژه‌برنامه‌های کودکان از اولین روز هفته ملی کودک با برنامه‌های متفاوت و متنوعی متناسب با عناوین این روزها ترتیب داده‌شده و بیشتر به تورهای بازدید و برنامه‌های کارگاهی اختصاص داشت.

دیروز مصادف با روز جهانی کودک موزه ملی ایران میزبان بیش از صد و پنجاه کودک ایرانی 5 تا 10 ساله از پنج مرکز آموزشی بود.

تجربه روزی پرنشاط در موزه ملی ایران

برگزاری برنامه اختصاصی جُنگ ویژه کودکان یکی از این برنامه‌ها بود که با همیاری ستاد گردشگری شهرداری تهران ترتیب یافت و شامل قسمت‌های مختلفی همچون سرودخوانی، برگزاری مسابقه، نمایش، اجرای حرکات اکروباتیک، شاهنامه‌خوانی کودکان بود.

جبرئیل نوکنده رئیس‌کل موزه ملی ایران در این خصوص گفت: «برای برگزاری مطلوب برنامه از مشارکت ستاد گردشگری شهر تهران بهره برده‌ایم و سعی شد تا از برگزاری کلیشه‌ای برنامه‌ها پرهیز کنیم.»

 آینده را باید ساخت

پارسا قاضی کم‌سنی‌ترین هنرمند امروز با برگزاری کارگاه آموزشی خراطی نحوه ساخت نمونه آثاری از موزه ملی ایران را به نمایش گذاشت و با کودکی خود استقبال ویژه‌ای از کودکان و نوجوانان و بزرگ‌سالان حاضر در موزه ملی ایران داشت و شعار روز جهانی کودک امسال را (آینده را باید ساخت) معنای خاصی بخشید.

 جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در تهران که برای شرکت در جلسه‌ای مهمان موزه ملی ایران بود، به همراه جبرییل نوکنده رئیس‌کل موزه ملی ایران از این کارگاه بازدید کردند.

 میراث باستان‌شناسی اسپانیا در هیاهوی کودکان

امروز فضای نمایشگاه میراث باستان‌شناسی اسپانیا میزبان بازدیدکنندگان کوچکی بود که بافرهنگ ملت دیگری آشنا شدند.

هم‌زمان با گشایش نمایشگاه میراث باستان‌شناسی اسپانیا آثار نقاشی کودکان 6 و 9 ساله که یکی از آثار را سوژه خود قراردادند در قالب نمایشگاه مجزایی به نمایش گذاشته شد و به‌شدت موردتوجه بازدیدکنندگان ویژه این روزها قرار گرفت.

نمایشگاه سرزمین باران و بارشی از خلاقیت کودکان

این نمایشگاه نیز که به همت آموزشگاه هنرهای تجسمی سرزمین باران شکل‌گرفته دربرگیرنده بیش از 200 اثر از کودکان و نوجوانان عزیز هنرمند در مقاطع سنی مختلف بود که در پروژه‌های آموزشی خود دست به ابتکار و بیان اندیشه‌هایشان کردند.

حضور دانش آموزان فرانسوی در نمایشگاه میراث باستان‌شناسی اسپانیا

نمایشگاه میراث باستان‌شناسی اسپانیا امروز مهمانان ویژه‌ای دیگری هم داشت. 25 دانش‌آموز مدرسه فرانسوی‌های تهران با همراهی حسین عزیزی رئیس بخش پیش‌ازتاریخ موزه ملی ایران از نزدیک شاهد 350 هزار سال پیشینه کشور اسپانیا شدند.

جبرئیل نوکنده ضمن ابراز خوشحالی از این رویداد گفت: «این اولین باری بود که دانش آموزان سایر ملل در قالب اردوی مدرسه به بازدید نمایشگاهی در موزه ملی ایران آمدند.»

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1398071824

برچسب‌ها