نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ملی گردشگری در اردبیل برگزار شد

جلسه مشترک استاندار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اعضای هیئت‌رئیسه تشکل‌های ملی گردشگری کشور به‌منظور بررسی مشکلات و برنامه‌های پیش‌رو برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، استاندار اردبیل و نماینده استانداران کشور در حوزه گردشگری در این جلسه، معضلات حوزه گردشگری را قابل اصلاح قلمداد کرد و اظهار کرد: «با تدوین سندی جامع و چشم‌اندازی یک‌ساله به‌راحتی برخی از مشکلات کلان رفع می‌شود.»

اکبر بهنام‌جو استفاده از تجربه کشورهای موفقی را که فرهنگی نزدیک به ایران و گردشگری حلال دارند مهم‌ترین اقدام بخش‌های مرتبط با گردشگری برای اصلاح وضع موجود و طراحی چشم‌اندازی ایده‌آل برای گردشگری کشور خواند.

استاندار اردبیل همچنین پیگیری ایجاد کانال تلویزیونی ویژه گردشگری را موضوعی بسیار حیاتی برای توسعه گردشگری در قالب معرفی آثار و جذب گردشگر خارجی عنوان کرد.

نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز نیازسنجی دقیق هر منطقه در کشور را نسبت به میزان گردشگر و نوع گردشگر آن منطقه، برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، نیاز و خلأ اصلی کشور در حوزه ایجاد بستر مناسب گردشگری نسبت به ذائقه مخاطب خواند.

او با اشاره به اجرای پروژه‌های اساسی و زیربنایی در حوزه گردشگری این استان گفت: «تلاش بر این بوده هم در بحث تقویت تأسیسات گردشگری و هم در راستای تبلیغ و معرفی جاذبه‌ها از تمامی ظرفیت خود بهره گیریم.»

او با اشاره به میزبانی اردبیل از همایش ملی اکوتوریسم، هیئت‌مدیره و اعضای تشکل‌های گردشگری کشور را برای حضور در این همایش ملی به اردبیل دعوت کرد.

در این جلسه سرمایه‌گذاران و فعالان ملی بخش گردشگری، نبود برنامه جامع مدون و بستر آماری کامل را از نقاط ضعف و محل آسیب‌پذیری گردشگری کشور عنوان کردند و رفع چنین خلأ بزرگی را خواستار شدند. آن‌ها همچنین به نبود شفافیت در نحوه ارائه تسهیلات اشاره و به‌ضرورت ارائه کمک‌های دولتی کردند.

اعضای هیئت‌رئیسه تشکل‌های ملی گردشگری کشور خواستار بررسی قانون و اعمال دقیق قوانین موجود برای نظارت بر فعالیت مراکز غیررسمی اقامتی و خانه‌مسافرها شدند. آن‌ها همچنین از نبود راهبردی مشخص در حوزه گردشگری سلامت سخن به میان آورده و تصریح کردند، تا زمانی که شکاف بین دستگاه‌های گردشگری با علوم پزشکی و بهداشت درمان از بین نرود، عملاً توفیقی در این حوزه شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1398072221

برچسب‌ها