دانشجوی ایتالیایی گردشگران را به ایران دعوت می‌کند

کیارا کوستانتینی، دانشجوی ایتالیاییِ اهل شهر ریتی که برای تحصیل زبان فارسی به ایران آمده است، تجربه سفرش به ایران را شگفت‌انگیز می‌داند.

تصمیم برای سفر یا اقامت در یک کشور خارجی، اتفاقی است که برای افراد جوان زیاد می‌افتد و اغلب هم محبوب‌ترین مقاصد در میان این افراد کشورهای اروپایی یا درهرصورت غربی هستند. تجربه کیارا کوستانتینی اما تجربه‌ای متفاوت و استثنایی است. او که یک دانشجوی زبان در دانشگاه ساپیِنتسا در رم است، در حال حاضر در ایران به سر می‌برد تا مهارت‌هایش در مورد زبان‌شناسی را تقویت کند و واقعیتی را از نزدیک لمس کند که فاصله زیادی با یک تجربه معمولی دارد.

برای کیارا، همه‌چیز با جمع‌بندیِ برنامه درسی دانشگاهش شروع شد، وقتی این دختر 21 ساله یادگیری زبان فارسی را‌ آغاز کرد؛ زبانی که در نظرش فریبنده بود و به درد سفرش می‌خورد. خودش می‌گوید:‌ «من هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در عرض چند ماه بتوانم سوارِ هواپیمایی به مقصد تهران شوم. هیچ‌کدام از اطرافیانم هم‌فکرش را نمی‌کردند که همه‌چیز این‌قدر سریع اتفاق بیفتد. اما من انجامش دادم! دلم می‌خواست خودم را در واقعیتی غرق کنم که آدم‌های معدودی از آن آگاهی داشتند و درگیرش بودند.»

این سفر که قدم مهمی برای کیارا به شمار می‌رود، تغییرات و تحولات بزرگی را هم برای او به همراه داشته است. او حالا یاد گرفته که باید در ایران حجاب داشته باشد و با سبک و فلسفه‌ای از زندگی ارتباط برقرار کند که با جهان‌بینی غربی کاملاً متفاوت است.

هرچند، این واقعیت نزدیک‌تر از آنی است که بقیه تصورش را می‌کردند. کیارا توضیح می‌دهد:‌ «برخلاف تصور همه، ایران کشور امنی است، مخصوصاً برای خانم‌ها. اینجا خانم‌ها سرِ کار می‌روند و مستقل هستند. من با بعضی از آن‌ها صحبت کرده‌ام و متوجه شده‌ام که دیدگاه آن‌ها شباهت‌های زیادی با دیدگاه‌های ما دارد.»‌

بعد از تقریباً سه ماه اقامت در تهران و تحصیل در موسسه دهخدا، کیارا تصمیم دارد به ایتالیا بازگردد. او در انتها عنوان می‌کند:‌ «به نظر من ایران دیدنی‌های زیادی برای گردشگرهای سراسر دنیا دارد. من از همه دعوت می‌کنم یک سفر به ایران داشته باشند، چون واقعاً ارزشش را دارد.»

 

منبع: Il Messaggero

انتهای پیام/

کد خبر 1398080817

برچسب‌ها