حضور نمایندگان ایران در  اولین همایش بین‌المللی شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی

در اولین همایش شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی که با حضور نمایندگان و برخی شهرداران شهرهای جهانی ایران در چین در حال برگزاری است، بر موضوعاتی همچون شرکت در حراج صنایع‌دستی در ایران و برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای جهانی در یکی از شهرهای جهانی ایران تاکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، همایش بین‌المللی شهرداران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی که در شهر پکن در حال برگزاری است، اولین گردهمایی بزرگ ۳۸ شهر جهانی صنایع‌دستی دنیاست که با حضور شهرداران شهرهای جهانی برگزار می‌شود.

روز گذشته 14 آبان 1398 در هیئت رئیسه شورای منطقه آسیا و اقیانوسیه به ریاست رئیس شورای جهانی صنایع‌‌دستی موضوعاتی همچون شرکت در حراج صنایع‌دستی در کشور ایران، پیشنهاد برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای جهانی در یکی از شهرهای جهانی ایران، ارائه گزارش فعالیت‌های یک‌ساله معاونان صنایع‌دستی کشور، قول ثبت سه شهر نامزد جهانی شدن در ایران بعد از بازدید، مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین در جلسه شهرداران شهرهای جهانی، گزارش فعالیت‌های یک‌ساله در شهرهای جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. راه‌اندازی شبکه شهرهای جهانی در داخل هر کشور و ارتباط آن با سایر شبکه‌های خارج از کشور و استفاده از لوگوی شورای جهانی صنایع‌دستی برای تبلیغات محصولات شهرهای جهانی صنایع‌دستی از دیگر مباحث مورد تاکید در این نشست بود.

همچنین روز گذشته نمایشگاه صنایع‌دستی شهرهای جهانی با حضور غرفه‌های آثار ٩ شهر جهانی ایران در کنار سایر شهرهای جهانی در معبد آنکسی افتتاح شد.

در اولین کنفرانس شهرهای جهانی صنایع‌دستی ١٧ کشور شرکت کرده‌اند و شهرداران شهرهای جهانی کشورهایی همچون چین، فلسطین، تایلند، نپال، ازبکستان، ایران، افغانستان، مالزی، هند، عمان، سنگاپور و… در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 139808154

برچسب‌ها