تصاویری از ایران با بیش از یک‌میلیون لایک

جیای وانگ، زن چینی-ایتالیایی که اکنون در لندن زندگی می‌کند، علاقه و اشتیاق ویژه‌ای به کشف و معرفیِ مقاصد گردشگری کمتر‌شناخته‌شده دارد.

او تجربه‌ زندگی در چین، ایتالیا، پرو و ایالات متحده و انگلیس را دارد و یک شهروند جهانی به معنای واقعی کلمه است! عکس‌های رنگارنگ و پرنشاطِ جیای مدت‌هاست که او را به یکی از اینفلوئنسرهای محبوبِ دنیای سفر و گردشگری بدل کرده است. او که در زمینه بازاریابی دیجیتال کار می‌کند، فعالیت‌های خوبی در اینستاگرام دارد و صفحه‌های مهم و پرمخاطبی همچون 9gag، lonelyPlanet، TravelDreamSeekers و TravelandLeisure عکس‌های او را بازنشر می‌دهند.

جیای وانگ در سال 98 سفری هم به کشورمان ایران داشته است و از شهرهای، تهران، اصفهان، شیراز، یزد و کاشان دیدن کرده است. تصاویر زیبایی که او از این سفر در صفحه‌ی خودش به اشتراک گذاشته است بازدیدهای نسبتا خوبی (نزدیک به 10 هزار لایک، با تخمین حدود 50 هزار بازدید) داشته‌اند. اما نکته قابل‌توجه این است که تصاویر این عکاس و اینفوئنسر توسط صفحه‌های پرمخاطب دیگر هم مجددا به اشتراک گذاشته می‌شود.

همانطور که اشاره شد، یکی از این صفحه‌های مهم و پرمخاطب، صفحه 9gag است که با به اشتراک‌گذاری یک آلبوم عکس از جیای وانگ توانست در عرض کمتر از 24 ساعت به یک میلیون لایک برسد. با توجه به تخمین‌هایی که برای پست‌های اینستاگرامی زده می‌شود، این 1 میلیون لایک تقریبا برابر با 5 میلیون بازدید است که یعنی 10 عکسی که جیای وانگ از ایران گرفته است، حداقل بین 25 تا 45 میلیون بار دیده ‌شده‌اند.

در کپشن این تصاویر آمده است:‌ «آیا شما هم از معماریِ خیره‌کننده‌ی ایران شگفت‌زده شده‌اید؟» علاوه بر لایک‌ها، در این 24 ساعت نزدیک به 100 هزار کامنت هم زیر این پست اینستاگرامی آمده است.

صفحه voyaged هم همین تصاویر را با این کپشن به اشتراک گذاشته است:‌ «صفحه جیای وانگ (خاطرات یک ایلیاتی) از معماری خیره‌کننده‌ی ایران شگفت‌زده شده بود. از پنجره‌های شیشه‌ایِ رنگارنگ گرفته تا کاشی‌کاری‌های ظریف و ساختمان‌های متقارن، ایران یک کشور تمام و کمال است.»‌ این پست هم نزدیک به 100 هزار لایک خورده است (تخمین زده می‌شود نزدیک به 500 هزار بار دیده شده باشد) و حدود 800 کامنت برای ان درج شده است.

با پذیرایی و نشان دادن میهمان‌نوازی ایرانی به این گردشگران و اینسفلونسر‌ها، می‌توان دیدنی‌های ایران را با کمترین هزینه به تمام دنیا نشان داد و از ظرفیت رسانه‌های نوین برای ترویج و تبلیغ گردشگری در ایران بهره برد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398082032

برچسب‌ها