به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایعدستی قزوین، علیرضا خزائلی، مدیر کل میراثفرهنگی ،گردشگری و صنایعدستی استان قزوین در این نشست با اشاره به نقش مهم شیوههای بستهبندی در بازاریابی و افزایش قابلیت درآمدزایی حوزه صنایعدستی گفت: «ضروری است که هنرمندان و تولیدکنندگان صنایعدستی با الگو گرفتن از چندین نمونه موفق برندسازی در استان برای ثبت برند اختصاصی خود تلاش کنند و با حضور در نمایشگاههای صنایعدستی در بازارهای هدف به ویژه کشورهای همسایه مسیر خود را در زمینه تجاریسازی تولیداتشان هموار سازند.»
خزائلی اظهار کرد: «امیدواریم برگزاری این نشست و آشنایی تولیدکنندگان با مباحث تخصصی حوزه بستهبندی و تجاریسازی منجر به ارتقای سطح کیفی تولیدات و افزایش اقبال فروش و صادرات محصولات صنایعدستی در عرصه بازارهای داخلی و جهانی شود.»
در ادامه، محمود استقلال، متخصص برندسازی و تجاریسازی به مباحثی چون نقش برندسازی در توسعه گردشگری، نقش رسانههای صوتی و تصویری در ماندگاری صنایعدست، برندسازی مشارکتی، تحت لیسانس کار کردن و استفاده از کاراکترهای کارتونی یا شخصیتهای معروف و محبوب، داشتن گواهی اصالت و استفاده از برند مبدأ و… پرداخت.
همچنین در این نشست پکیجهای بستهبندی ارسالشده توسط شرکت کیمیاپک برای شناخت نمونهها و جنس مواد اولیه مورد مصرف در بستهبندی مخصوص تولیدات صنایعدستی توزیع و ضربهگیرهای موافق با محیطزیست جایگزین نمونههای پلاستیکی نیز معرفی شد.
در پایان این نشست تولیدکنندگان صنایعدستی از شرکت صنایع چاپ و بستهبندی آسانپک قزوین بازدید کردند و با نحوه تولید انواع مقوا، برش و چاپ لیبل آشنا شدند.
انتهای پیام/