بازدید مدیرکل دفتر حفظ و احیا از بافت‌های تاریخی خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بافت‌های تاریخی بیرجند، خوسف و شهرستان طبس بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی احمدی روئینی که در روزهای پنجشنبه و جمعه 23 و 24 آبان 98 به خراسان جنوبی سفر کرده بود، در بازدید از بافت روستای اصفهک، باغ تاریخی گلشن، ارگ حکومتی و کاروانسرای جوخواه شهرستان طبس، اقدامات صورت گرفته در بافت تاریخی اصفهک را شایسته قدردانی و الگویی برای سایر پروژه‌های کشور دانست.

او در این بازدید، بر تهیه پلان مدیریت باغ گلشن برای قرارگرفتن در فهرست جهانی و انعقاد قرارداد با شهرداری به منظور واگذاری ارگ حکومتی‌ تاکید کرد.

احمدی روئینی همچنین در بازدید از بافت تاریخی شهر خوسف از خانه تاجور، خانه میرزا جعفر، اقامتگاه بوم‌گردی علوی، مقبره ابن حسام خوسفی، منطقه  گردشگری گواب دیدن کرد و با صنعتگران صنایع‌دستی گفت‌وگو کرد.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، همچنین در این سفر از بافت تاریخی شهر بیرجند و باغ و عمارت جهانی اکبریه نیز بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398082518

برچسب‌ها