دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی معماری ایران برگزار شد

دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی معماری ایران به منظور بررسی معیارهای انتخاب آثار با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور و صاحب‌نظران معماری معاصر ایران عصر روز سه‌شنبه ۲۸ آبان در دفتر این معاونت برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی معماری ایران، مدیرکل دفتر ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و صاحب‌نظران معماری معاصر ایران همچون سید محمد بهشتی، ایرج اعتصام، محسن حبیبی، مصطفی کیانی، محمدرضا حائری و... حضور داشتند.

در این جلسه معیارهای انتخاب آثار مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سازوکار اجرایی این جشنواره متناسب با اهداف تعیین‌شده ازجمله ارج نهادن به معمارانی که مبتنی بر ارزش‌های معماری ایران به خلق آثار معاصر معماری می‌پردازند، تشویق و معرفی آثاری از معماری معاصر که در تداوم تاریخ ارزشمند معماری ایران و با بهره‌گیری الگوهای معماری بومی و مبتنی بر مفاهیم بنیادی این معماری خلق شده‌اند و... به شکل دقیق در جلسه بعدی مطرح و بررسی شود.

بر اساس این معیارها، آثار انتخاب‌شده باید نمایانگر نوآوری در کاربست الگوهای کالبدی، فضایی و معنایی معماری ایران باشد، مشروط به این‌که توجه مناسبی به ویژگی‌های بستر فرهنگی استقرار اثر داشته باشد، نمایانگر نبوغ و نوآوری در فناوری و شیوه‌های ساخت معماری ایران، نماینده جریانی از تلاش‌ها برای تداوم ارزش‌های معماری و سنت فرهنگی ایران، نمایانگر ایده‌های نو برای شکوفایی و باروری معماری معاصر ایران و زمینه‌ساز دوره‌ای از تحول معماری ایران و... باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398082926

برچسب‌ها