بررسی مشکلات استارت‌آپ‌های صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در یک نشست مشترک

استارت‌آپ‌های صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در نشستی مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ارائه فعالیت‌ها و مشکلات خود در این خصوص پرداختند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، استارت‌آپ‌های صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در نشستی مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور امیر ناظمی، دبیر این جلسه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی کشور به ارائه فعالیت‌ها و مشکلات خود در این خصوص پرداختند.

فرهاد فلاح، مدیر حمایت از تولید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره این نشست گفت: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد توانمندسازی جوامع محلی بخشی را به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این جوامع اختصاص داده است. به همین منظور روز گذشته 28 آبان، نشستی با استارت‌آپ‌های فعال حوزه صنایع‌دستی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.»

او افزود: «این استارت‌آپ‌ها در زمینه فروش آنلاین صنایع‌دستی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند. یکی از مهم‌ترین مشکلات آن‌ها در این کار، حمل‌ونقل و ارسال محصولات آن‌ها به خارج از کشور و برگشت ارز حاصل از فروش آن‌ها به داخل کشور است.»

فلاح تصریح کرد: «در این نشست، بهزاد اقبال‌خواه، عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی پست ایران قول مساعد داد، طبقه چهارم اداره پست چهارراه لشکر را به استارت‌آپ‌های صنایع‌دستی اختصاص دهد تا محصولات خود را به آنجا ارسال کنند و بعد از بسته‌بندی در آنجا به نقاط مختلف دنیا ارسال شود.»

همچنین به گفته مدیر حمایت از تولید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این نشست، اصغر نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به استارت‌آپ‌های حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

مریم جوان شهرکی، نماینده سازمان یونیدور در ایران نیز در این نشست، بر لزوم ارتقای معیشتی بانوان شاغل در حوزه صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تأکید کرد و از استارت‌آپ‌ها درخواست کرد تا ارتقای درآمد این قشر را در فعالیت‌های اقتصادی خود در نظر بگیرند.

در این نشست که عصر روز گذشته 28 آبان‌ماه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، استارت‌آپ‌های صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان شامل استارت‌آپ با سلام، چونک، چارق، آرانیک، آهوگ، سوچن، بانوک، گل گز، میم اکسسوری حضور داشتند.‌

انتهای پیام/

کد خبر 139808297

برچسب‌ها