بازدید کودکان از بافت تاریخی گرگان

همزمان با هفته بسیج، تور بازدید کودکان از بافت تاریخی گرگان (استرآباد) برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این تور امروز سه‌شنبه 5 آذر 98 با هدف آشنایی هرچه بهتر کودکان با آثار و بناهای تاریخی، آداب و رسوم، صنایع دستی، مشاغل قدیمی و فرهنگ و تمدن بومی موجود در بافت تاریخی گرگان (استرآباد) برگزار شد و کودکان با گردش در کوچه‌های بافت تاریخی با ویژگی‌های خانه تاریخی، آشنا شدند.

در این بازدید که با همراهی ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان انجام شد، کودکان با تقدیم هدایایی توسط مدیرکل مورد تقدیر قرار گرفتند.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت اینگونه برنامه‌ها به منظور آشنایی نسل آینده به‌ویژه کودک و نوجوانان با بناهای تاریخی و میراث گذشتگان و ترغیب در حفظ پاسداشت آن، گفت: «ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در شهر گرگان و همچنین بافت تاریخی این شهر در زمینه‌های مختلف گردشگری وجود دارد که آشنایی با این ظرفیت‌ها امری لازم و ضروری است.»

او بافت‌های تاریخی را ظرفیتی برای جذب گردشگران دانست و خاطر نشان کرد: «ورود بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه بافت‌های تاریخی در استان را بالفعل کند و زمینه جذب علاقه‌مندان را فراهم آورد و ضمن ایجاد رونق اقتصادی در ایجاد اشتغال نیز موثر باشد.»

بافت تاریخی گرگان(استرآباد) بخشی از بافت های تاریخی منطقه محسوب می‌شود که بیش از 156 هکتار وسعت دارد. آن‌چه اکنون آن را بافت تاریخی گرگان می‌نامیم بازمانده مجموعه‌ای از یک شهر (استرآباد) و عناصر آن و فضاهای شهری همچون مساجد، آب‌انبارها، قنات‌ها، معابر و واحدهای مسکونی یک یا چند طبقه و... است.

انتهای پیام/

کد خبر 139809056

برچسب‌ها