برگزاری همایش میراث باستان‌شناسی اسپانیا در موزه ملی ایران

مدیر موزه ملی ایران از برگزاری همایش میراث باستان‌شناسی اسپانیا با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان موزه باستان‌شناسی آلیکانته 12 آذر در این موزه خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، جبرئیل نوکنده گفت: «موزه ملی ایران با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از آثار تاریخی فرهنگی، بستر مناسبی را برای آشنایی هنردوستان با فرهنگ و تمدن سایر ملل‌ها فراهم کرده است.»

او افزود: «همایش میراث باستان‌شناسی اسپانیا به معرفی ابعاد و وجوه مختلف تمدن باستانی و غنی این کشور می‌پردازد. این برنامه علمی فرصت شناخت ویژگی‌های فرهنگی، هنری و گذر تاریخ در تمدن‌های مختلف این بخش از مدیترانه را فراهم می‌کند تا علاقه‌مندان چشم انداز بهتری برای بازدید از این نمایشگاه داشته باشند.»

همایش میراث باستان‌شناسی اسپانیا در سالن نشست موزه ایران باستان با حضور اساتید و کارشناسان اسپانیایی و ایرانی برگزار می‌شود و حضور در این همایش برای تمامی پژوهشگران، صاحب‌نظران و علاقه‌مندان آزاد است.

در کنار برگزاری این همایش، علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه میراث باستان‌شناسی اسپانیا که از 31 شهریور در موزه ملی ایران افتتاح شده و تا فروردین 99 ادامه دارد همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 9 تا 17 بازدید کنند. به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر و تشویق بازدیدهای خانوادگی در روزهای پنجشنبه و جمعه این بازدید رایگان است.

همچنین دانش آموزان و دانشجویان در قالب اردوهای آموزشی می‌توانند به‌صورت رایگان با فرهنگ و هنر اسپانیا آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 139809094

برچسب‌ها