کتاب «مدیریت خطر پذیری‌های ناشی از سوانح در میراث جهانی» منتشر شد

کتاب «مدیریت خطرپذیری‌های ناشی از سوانح در میراث جهانی» ترجمه سعیده اسدی از سوی مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، کتاب «مدیریت خطر پذیری‌های ناشی از سوانح در میراث جهانی» بر پایه پرسش‌هایی که هنگام تهیه برنامه‌های کاهش خطرپذیری برای کاربر مطرح می‌شوند، شکل گرفته است و پرسش‌ها با توجه به رویکردی واحد، منسجم بر اصول، روش و فرآیندهای مدیریت خطرپذیری‌های ناشی از سانحه در دارایی‌های میراث پاسخ داده شده‌اند.

همچنین این کتاب علت نیاز به مدیریت خطرپذیری ناشی از سوانح، را در سه فصل اول توضیح می‌دهد افزون بر این نحوه ارتباط آنها با دیگر برنامه‌های مدیریتی و افرادی که باید در آماده‌سازی آن شرکت داشته باشند در همین سه بخش مطرح شده است.

در بخش‌های بعدی نیز ، یعنی از فصل 4 تا 8 کتاب هر بخش بر یکی از گام‌های فرآیند آماده سازی برنامه مدیریت خطرپذیری ناشی از سانحه تمرکز دارند.

در پیش‌گفتار یونسکو برای این کتاب آمده است: «امید است این کتاب، که همراه با برنامه‌های آموزشی ارائه می‌شود به تغییر نگرش و  آماده سازی دارایی‌های میراث جهانی برای سوانح آتی کمک کند. همچنین منجر به فرهنگ سازی حفاظت از میراث در جامعه شود با اینکه این موضوع می‌تواند چالش برانگیز به نظر برسد اما گزینه مقابل از دست دادن میراث ارزشمند ما یا بازسازی‌های طولانی مدت و پرهزینه خواهد بود.»

در ادامه این پیش‌گفتار مرکز میراث‌فرهنگی جهانی از ایکروم بابت راهبری این کتاب مهم و همچنین ایکوموس و ای یو سی برای همکاری های قابل توجه‌شان برای نگارش کتاب قدردانی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398091131

برچسب‌ها