نشست تخصصی ساسانیان در جنوب ترکمنستان در موزه ملی برگزار شد

نشست تخصصی ساسانیان در جنوب ترکمنستان، محوطه‌ها و یافته‌ها توسط دکتر آیدوقدی قربان‌اف پژوهشگر وابسته به موسسه باستان‌شناسی آلمان شعبه اوراسیا روز شنبه 16 آذر  98 در سالن موزه ایران باستان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران در این نشست گفت: «انجام چنین برنامه‌هایی موجب آگاهی بخشی به جامعه در خصوص سوابق فرهنگی تاریخی کشور می‌شود.»

یودیت تومالسکی رئیس موسسه باستان‌شناسی آلمان شعبه تهران به معرفی آیدوقدی قربان اف و سوابق پژوهشی او پرداخت. آیدوقدی قربان‌اف فارغ‌التحصیل مقطع دکتری از دانشگاه آزاد برلین در سال 2010 بوده که پایان‌نامه خود را در مورد هپتالیان به رشته تحریر در آورده است و محوطه‌های مختلفی را در کشور ترکمنستان کاوش کرده است.

قربان‌اف در این نشست ضمن ارائه تاریخچه‌ای از مطالعات باستان‌شناسی در ترکمنستان از سال 1886 توسط ژنرال الکساندر کوماروف و سپس فعالیت‌های باستان‌شناسی در دوره اتحاد جماهیر شوروی تا پس از استقلال ترکمنستان در 1991 به معرفی آثار و محوطه‌های ساسانی در ترکمنستان پرداخت که از گذشته تا حال مورد کاوش قرار گرفته‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398091726

برچسب‌ها